Björnmöte youtube

Börjar med lite OT direkt, men den bästa kommentaren jag läst till det där klippet är iaf: "How can XX sit down with balls that big?!" :D

Jag tror inte att klippet är manipulerat och att det säkert kan vara en metod som kan fungera när man blir attackerad. Bättre än att försöka springa iaf :p
Många björnar gör ju skenutfall, och då kan det säkert fungera avskräckande.
 
Jag blir lite så där att det ser arrangerat ut.

Det står en filmare på vägen och en som filmar från telefonen eller egen kamera. Vad filmar de ursprungligen? Har de retat upp björnen redan och sedan placerar sig jämt över vägen?

Hade det bara varit han som står på vägen så hade jag vågat mig på att tro att det inte var arrangerat. Eller?

Att det är en äkta björn och ett äkta möte är jag tämligen säker på däremot.
 
Jag hörde på radio häromdagen att hunden ställt något, de misstänkte björn och gick för att titta. Tydligen var det sambon som filmade med ipad. Är dock lite osäker på årstiden, det ser ut som plusgrader samtidigt som det inte är så mycket snö så det skulle kunna vara november-december. Det måste ju alla fall vara någon tid på året när man får släppa hund.
 
Precis som @Cilva skriver så hade de släppt hunden på älg, men den hade tagit upp björn i stället. När ägaren skulle gå för att kalla in hunden flög björnen ut mot honom.

"I de allra flesta björnmöten i skogen noterar vi människor inte ens björnen. Kommer vi för nära är dock björnen inte sen att göra oss varse om det.
– Den här gången gick jag över gränsen. Man måste ha respekt för djuren, säger Ralph Persson.
Tack vare sin erfarenhet från tidigare möten kunde björnentusiasten hantera hela situationen med lugn. Det bästa knepet enligt honom är att göra sig stor.
– Jag har sett tidigare hur till och med tranor har jagat bort björn genom att vika upp vingarna. Att lägga sig ner och spela död tror jag inte ett jävla dugg på, säger Ralph Persson."

http://www.helahalsingland.se/halsingland/ljusdal/jag-skrek-allt-vad-jag-kunde
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·
Hemmet Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se. De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även...
Svar
12
· Visningar
962
Senast: skogaliten
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
365
Senast: Pilot
·
Hästvård Hästen ska medicineras med Equisolon i en månad och jag klurar på hur det bäst ska ske... Är det någon som har erfarenhet av vad/hur...
Svar
6
· Visningar
309
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp