Behöver en ny hobby

Efter lite funderingar kring alla era roliga och bra förslag har jag nog insett att jag är ute efter nått där man är lite fysisk men inte träning. Nått av det som var bra och roligt med att bygga campers var att jag var igång fysiskt, bära, såga, hamra och använda kroppen utan att man tänker på det liksom. Blir ju en del tid i soffan när man lär sig teorin kring vad det nu är man ska hitta på och tittar på Youtube men när det sen ska utföras får det gärna vara nått där man använder kroppen.
 
Klättring såsom på klättervägg? Osäker på hur mkt teori i soffan det är dock. Men kroppen får användas på ett härligt sätt.
 
Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt. Gärna nått som går att göra hemifrån, bor i hus med tillgång till tomt och garage.

Har tillbringat senaste åren med att lära mig om campervan och vanlife, byggt om 2 st enklare minicamper och känner mig rätt klar med det. Har tidigare även lärt mig en del kring att göra egna symönster och sytt lite kläder. Har knutit en del paracord, koppel och halsband till hundar.

Nu vill jag lära mig nått nytt men har ingen aning om vad.
Odling, kolonilott eller egen trädgård, eller för all del finns det väl folk som odlat hyreshusets trädgård också efter tillstånd.

iallafall Sara Bäckmo har massor med energi som person så hon går genom rutan och har gjort och gör massor med videor för självförsörjning med egen odling.

www.sarabckmo.se
 
Järnsmide! :love: Först kan man gå prova på-kurser, sen finns det en massa inspiration och tips på Youtube och blir man fast kan man fixa städ och ässja som man åtminstone kan använda utomhus. Blir man rejält frälst är det bara att bygga en egen smedja! 😁 Och behöver man utlopp för överskottsenergi är det perfekt att banka på järn! 😄

Och lära sig svetsa! Alltså fatta att kunna göra coola grejer med svets + laga när huset, bilen, prylen går sönder.
 
Efter lite funderingar kring alla era roliga och bra förslag har jag nog insett att jag är ute efter nått där man är lite fysisk men inte träning. Nått av det som var bra och roligt med att bygga campers var att jag var igång fysiskt, bära, såga, hamra och använda kroppen utan att man tänker på det liksom. Blir ju en del tid i soffan när man lär sig teorin kring vad det nu är man ska hitta på och tittar på Youtube men när det sen ska utföras får det gärna vara nått där man använder kroppen.

Timra!

Timra upp utemöbler och grillplats. Kanske en bastu om du vill ha ett stort men ändå lagomt projekt?
 
Spinner vidare på bygga stuga, bygga mindre lekstugor ^^ osäker på hur marknaden är dock, mtp att få dom sålda. Men det kan ju vara kul ☺️
 
Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt. Gärna nått som går att göra hemifrån, bor i hus med tillgång till tomt och garage.

Har tillbringat senaste åren med att lära mig om campervan och vanlife, byggt om 2 st enklare minicamper och känner mig rätt klar med det. Har tidigare även lärt mig en del kring att göra egna symönster och sytt lite kläder. Har knutit en del paracord, koppel och halsband till hundar.

Nu vill jag lära mig nått nytt men har ingen aning om vad.
Sticka och baka? Väva! (gobelänger :) )

Hm inte så fysiskt kanske.
 
Snickra fina dockskåp? :)

1700573490490.png
 
Efter lite funderingar kring alla era roliga och bra förslag har jag nog insett att jag är ute efter nått där man är lite fysisk men inte träning. Nått av det som var bra och roligt med att bygga campers var att jag var igång fysiskt, bära, såga, hamra och använda kroppen utan att man tänker på det liksom. Blir ju en del tid i soffan när man lär sig teorin kring vad det nu är man ska hitta på och tittar på Youtube men när det sen ska utföras får det gärna vara nått där man använder kroppen.
Freestyle trickträning med hundarna
 
Jag älskar att ni öser på med så många roliga förslag. Sammanfattar lite av det senaste i ett inlägg. Missar jag nått ber jag om ursäkt. Kommer gå tillbaka och läsa i tråden många gånger för inspiration.

Odla har jag försökt i omgångar men fastnar tyvärr inte alls för det.

Svetsa vore kul att lära sig, har funderat på det tidigare. Vi har nog till och med en jättegammal svets ståendes i garaget.

Virka, sticka, knyppla och liknande vet jag inte om jag ha tålamod för. Min farmor försökte lära mig virka när jag var barn, det gick så där kan man väl säga 😂

Flera av er är inne på snickeri av olika slag. Har funderat på att bygga hundkoja och eventuellt en hundgård även om jag egentligen inte har behov av nån.

Egentligen är inte resultatet det viktigaste, det är att ha ett projekt att syssla med.

Klättring har också nämnts av flera, kanske får testa det.
 
Freestyle trickträning med hundarna
Glömde svara på det här helt. Hundarna tränas och tävlas i flera grenar, bland annat freestyle 😍 Eller äldsta hunden ha tävlat freestyle, de andra så unga så vi har inte hunnit än och yngsta är fortfarande valp :heart
 
Jag älskar att ni öser på med så många roliga förslag. Sammanfattar lite av det senaste i ett inlägg. Missar jag nått ber jag om ursäkt. Kommer gå tillbaka och läsa i tråden många gånger för inspiration.

Odla har jag försökt i omgångar men fastnar tyvärr inte alls för det.

Svetsa vore kul att lära sig, har funderat på det tidigare. Vi har nog till och med en jättegammal svets ståendes i garaget.

Virka, sticka, knyppla och liknande vet jag inte om jag ha tålamod för. Min farmor försökte lära mig virka när jag var barn, det gick så där kan man väl säga 😂

Flera av er är inne på snickeri av olika slag. Har funderat på att bygga hundkoja och eventuellt en hundgård även om jag egentligen inte har behov av nån.

Egentligen är inte resultatet det viktigaste, det är att ha ett projekt att syssla med.

Klättring har också nämnts av flera, kanske får testa det.
Det är lika för mig, det är inte resultatet som räknas. Jag började med lite finsnickeri för några år sen. Ja, egentligen startade det med att jag började göra knivar. Nu är det viktiga tiden i verkstan. Att göra något med händerna. En del blir saker som jag behöver. En del blir saker som andra behöver. Annat blir fina saker som ingen har frågat om och som ingen behöver.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 853
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 154
Senast: Korven
·
Övr. Hund Hej alla hundtokiga människor! Jag och sambon är i valptankar och schäfern har alltid varit min favoritras och efter att exet hade två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 138
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp