Behöver en ny hobby

Vore ju toppen om matlagning eller städning kunde bli en hobby men det är nog kört 🙈
Säg inte det. Jag är en stor fan av att titta på bra gjorda filmer där dom städar sitt hus. Är förstås lite sur över att JAG inte kom på den briljanta idén att ställa upp en kamera, gå runt och filma när jag städar mitt hus och få betalt för det.....
Jag håller på att lära mig slipa knivar. Det är inte så enkelt faktiskt. Så det är mycket övning.
 
Jag älskar att ni öser på med så många roliga förslag. Sammanfattar lite av det senaste i ett inlägg. Missar jag nått ber jag om ursäkt. Kommer gå tillbaka och läsa i tråden många gånger för inspiration.

Odla har jag försökt i omgångar men fastnar tyvärr inte alls för det.

Svetsa vore kul att lära sig, har funderat på det tidigare. Vi har nog till och med en jättegammal svets ståendes i garaget.

Virka, sticka, knyppla och liknande vet jag inte om jag ha tålamod för. Min farmor försökte lära mig virka när jag var barn, det gick så där kan man väl säga 😂

Flera av er är inne på snickeri av olika slag. Har funderat på att bygga hundkoja och eventuellt en hundgård även om jag egentligen inte har behov av nån.

Egentligen är inte resultatet det viktigaste, det är att ha ett projekt att syssla med.

Klättring har också nämnts av flera, kanske får testa det.
Du skulle kunna bygga en fantastisk hundkoja med snickerier och två våningar :) O tak som går att lyfta eller ngt.
 
Jag älskar att ni öser på med så många roliga förslag. Sammanfattar lite av det senaste i ett inlägg. Missar jag nått ber jag om ursäkt. Kommer gå tillbaka och läsa i tråden många gånger för inspiration.

Odla har jag försökt i omgångar men fastnar tyvärr inte alls för det.

Svetsa vore kul att lära sig, har funderat på det tidigare. Vi har nog till och med en jättegammal svets ståendes i garaget.

Virka, sticka, knyppla och liknande vet jag inte om jag ha tålamod för. Min farmor försökte lära mig virka när jag var barn, det gick så där kan man väl säga 😂

Flera av er är inne på snickeri av olika slag. Har funderat på att bygga hundkoja och eventuellt en hundgård även om jag egentligen inte har behov av nån.

Egentligen är inte resultatet det viktigaste, det är att ha ett projekt att syssla med.

Klättring har också nämnts av flera, kanske får testa det.
Jag var urusel på att sticka som liten, men det visade sig att kunskaperna som syslöjd och äldre släktingar försökt banka in faktiskt satt ngnstans långt inne så det var lättare att lära sig igen via Youtube och det är oroande beroendeframkallande :D dessutom kul att kunna producera en Harry Potter halsduk o inte behöva försöka leta upp den perfekta att köpa. Håller tassarna borta från mobilen också när man ser på film hemma. För att inte tala om att man kan se en hel massa Youtube och sticka samtidigt. Att sticka mönster i färg är mycket roligare än bara sticka så som när man var liten. (att sticka flätor och sådant har jag inte försökt)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 154
Senast: Korven
·
Övr. Hund Hej alla hundtokiga människor! Jag och sambon är i valptankar och schäfern har alltid varit min favoritras och efter att exet hade två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 138
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp