Bukefalos 28 år!

Var hitta dessa stänger?

Rie

Trådstartare
Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se.
De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även många i Japan(? Kina?) använder dem.
 
Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se.
De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även många i Japan(? Kina?) använder dem.
Påminner om duschstänger men bra mindre förstås 🤔
Hittade på shein (eller här), men de är ju inte så bra att beställa från, som wish och liknande kinesiska skitbilliga sidor. Undersöker vidare...

Snokade vidare och hittade på fyndiq, jag googlade på spännstång :up: De på fyndiq ser väldigt likadana ut som de i videon, men vita.
Googla på spännstång så dyker det upp lite alternativ men de flesta är av den större längden (som till draperier eller gardiner) men det finns några korta, de jag såg var på shein eller fyndiq som jag länkade till ovan.
 
  • Gilla
Reactions: Rie
Expanderande stänger i metall, kan enkelt kapas (med metallsåg) om de här för långa, och sedan sättas ihop igen.

Jag har en kaklad duschnisch där kapning är enda alternativet om man inte ska borra i kaklet för fästen, så jag har gjort det själv.

Duschstången (svensktillverkad) innehåller faktiskt en detaljerad beskrivning för hur man gör för att förkorta stången genom att såga av en snutt.
 

Liknande trådar

Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
491
Senast: gammalek
·
Fordon Skulle köpa kylarvätska idag och blev tillfrågad på macken om jag skulle ha röd, grön eller blå vätska? Killen bakom disken sa att det...
Svar
17
· Visningar
1 252
Senast: Pegasus63
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 431
Senast: Inte_Ung
·
Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp