Bukefalos 28 år!

Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Jag är gärna med på någon bok om vi tar någon utav dem som jag skrivit upp mig på :D

@Mammas
Visst vill väl du också läsa?!

@Snurrfian
Jag tycker att drömbokhandel behöver ungefär halva boken för att komma igång och bli intressant :)

Annars kan jag rekommendera Den trettonde historien för det är en helt fantastisk bok :love: Fyren mellan haven är också en himla fin bok, så det är även det ett tips från mig :)
Aha då får jag fortsätta en stund till med den, och tack för tipsen! De ska letas upp! :D
 
Så länge jag är Här Där Jag Är får jag avstå bokcirkeln, har dåligt med allt möjligt (tid, ström, internet, böcker, ljus, osv! :laugh:), men läs och skriv så får jag i alla fall passivt nöje av er! :D
 
Annars kan jag rekommendera Den trettonde historien för det är en helt fantastisk bok :love:

Ja! Älskar den boken. :love:

Tillsvidare kan jag bara hoppa på böcker jag har hemma, har för dålig ekonomi till annat just nu. Men jag har iofs bara Hungerspelen och Flickan med glasfötterna, av de böckerna i listan. Kanske lite tråkigt. Den Killa nämnde ovan har jag också dock, som sagt är otroligt bra! Så jag tycker vi kan läsa den ;)

Har iofs också Min mormor hälsar och säger förlåt, Gone Girl (som heter detsamma på svenska). Har du läst ut den Killa? Jag såg när jag kopierade länken att du iaf tyckte den var bra, med 5/5 i betyg :p Och Alfabethuset.

Vad vill alla läsa? :)
 
@Sasse Jag har läst ut både mormor och Gone girl :D vad handlar flickan med glasfötterna om? Titeln låter ju bra iaf :)

Men jag kan vara med och prata om Den trettonde historien ifall fler vill läsa den :)
 
Åh, varken Flickan med glasfötter eller Den trettonde historien fanns på Storytel :down: Och jag behöver verkligen bra boktips tills efter Mormor är slut för hästen åker till himlen på måndag :cry: = jag kommer inte orka annat än sitta och lyssna typ i några dagar typ...
 
@Ninnurur
Vad märkligt, jag lyssnade på den trettonde historien typ förra veckan på just Storytel :)

Gillar du lite fantasy-aktigt så är Skulduggery Pleasant helt fantastisk :) Jag älskar verkligen de böckerna.

Vill du ha lättsmält lyssnande så är Elisabeth Nemerts och Simona Ahrnstedts böcker trevlig underhållning :)

Kan du tänka dig att lyssna på barnböcker så är Cressida Cowells böcker om Hicke så himla roliga! :love:

Och jag beklagar att hästen inte kommer finnas med dig :(
 
@Killaloe - konstigt att jag inte hittade den? Vad heter författaren? Och tack för de andra tipsen, de ska kollas in allihop! :)
Tack för omtanken också. Han är 24 och har trots vila hela sommaren inte blivit kvitt sina onda framben så det är helt klart dags, även om det är jobbigt! :(
 
Diane Setterfield heter författarinnan, men nu hittar jag inte heller boken :( Så himla typiskt eftersom den verkligen är så himla bra :)
 
Attans! :( Hoppas den kommer tillbaka! Är du betalande kund förresten? Jag tror jag ska fortsätta. Har ju haft två månader gratistest och är väldigt nöjd :)
 
Attans! :( Hoppas den kommer tillbaka! Är du betalande kund förresten? Jag tror jag ska fortsätta. Har ju haft två månader gratistest och är väldigt nöjd :)

Kom på att jag glömde svara på det här :)
Jag brukar passa på när de har erbjudanden, typ en månad för 9kr och liknande :) Egentligen lyssnar jag nog så mycket att det skulle vara ok att betala fullpris men det tar emot lite när jag kan låna ljudböcker på biblioteket som alternativ :)
 
Kom på att jag glömde svara på det här :)
Jag brukar passa på när de har erbjudanden, typ en månad för 9kr och liknande :) Egentligen lyssnar jag nog så mycket att det skulle vara ok att betala fullpris men det tar emot lite när jag kan låna ljudböcker på biblioteket som alternativ :)
Jag är så dålig på att komma ihåg att lämna tillbaka saker så jag håller mig ifrån bibblan, det blir så dyrt annars :angel: Hur många gånger har du testat ett erbjudande med samma mailadress? :D
 
Jag är så dålig på att komma ihåg att lämna tillbaka saker så jag håller mig ifrån bibblan, det blir så dyrt annars :angel: Hur många gånger har du testat ett erbjudande med samma mailadress? :D

Typ en :angel:

Men om en lånar ljudböcker online på biblioteket så försvinner de av sig självt efter en månad, tokpraktiskt :)
 
Annars såg det ut såhär sist:

Läser någon fortfarande Brobyggarna eller Outlander?
Brobyggarna av Jan Guillou
(bumpo, monstermom, Blacksmithfarm, Ninnurur (?), )
Outlander eller Främlingen av Diana Gabaldon
(Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse, Lillelorden, Vira)
Listan:
  1. Cirkeln av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
    (Mammas, monstermom,Sasse, Blacksmithfarm, ev Ninnurur, Vira, SkorpSmulan)
  2. Ett fjärran Eko av Val McDermid
    (monstermom, Sasse (?), Blacksmithfarm, Jannice)
  3. Mistress of the art of Death eller Dödens Mästarinna av Ariana Franklin
    (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm, bumpo)
  4. Meningen med hela skiten av Nina Åkestam
    (monstermom, Ninnurur )
  5. Rövardotter av Jackie Ferm, Ola Brising
    (Mammas, monstermom, Killaloe, kanske SkorpSmulan, Jannice)
  6. The Hunger Games eller Hungerspelen av Suzanne Collins
    (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm, ev Ninnurur, Vira, SkorpSmulan)
  7. Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren
    (monstermom, Sasse, Ninnurur,Vira, SkorpSmulan)
  8. Alanna - the first adventure eller Alanna, det första äventyret av Tamora Pierce
    (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Vira)
  9. The girl with glass feet eller Flickan med Glasfötter av Ali Shaw
    (Mammas, monstermom, Sasse, Killaloe, )
  10. Sagas bok: en trovärdig historia av Elsie Johansson
    (monstermom, Killaloe, Ninnurur )
Fler förslag:
Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!
Terry Pratchett författare till 1-5
  1. Equal Rites eller Trollkarlens stav
    (Mammas, monstermom, Sasse, Blacksmithfarm, Vira)
  2. Pyramids eller Pyramidfeber
    (Mammas, monstermom, Sasse, Blacksmithfarm, Vira, Killaloe)
  3. Mort eller Mort
    (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm, Vira)
  4. Guards! Guards! eller I lagens namn
    (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm, Vira)
  5. Moving Pictures eller Rörliga bilder
    (Mammas, monstermom, Sasse, Blacksmithfarm, Vira)
One for the Money (Stephanie Plum #1) eller Lovligt byte av Janet Evanovich
(Mammas, monstermom, Barret, Jannice)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) eller Farornas väg av Robert Jordan
(Mammas, monstermom, Sasse, Vira, Blacksmithfarm)
Tomorrow, When the War Began eller Imorgon när kriget kom av John Marsden
(Mammas, monstermom, Sasse, Ninnurur, Vira, Blacksmithfarm)
Unholy Ghosts av Stacia Kane
(Mammas, Blacksmithfarm, Sasse)
Glint eller Ljusglimtar (ISBN:91-7117-644-6) av Ann Coburn
(Blacksmithfarm, Sasse, )
The Lifeboat eller Livbåten av Charlotte Rogan
(Blacksmithfarm, Sasse, )
Lila Hibiskus eller Purple Hibiscus av Chimamanda Ngozi Adichie
(mammas, )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp