Blä för nyår som singel

Man är inte könsneutralt i alla lägen
man inte är könsneutralt är det ett substantiv. Då är det ett annat ord, som bara råkar stavas likadant som pronomenet ifråga.

Det finns andra tillfällen som ord har olika betydelser. En t.ex, är ju både ett räkneord och ett mindre barrträd.
Så om en tillåter sig att blanda ihop ordbetydelser i ena änden, kan man ju samtidigt fråga sig varför det ändras till ett mindre barrträd i den andra.
 
Här är en till som är ensam i nyår, har inte ens mina barn hemma. Skittråkigt!
Hade planer på att våldgästa broder med familj, men insåg hur skotträdd min katt är så nej. Jag kan omöjligt åka någonstans och lämna henne ensam. Inte när hon förra året kröp över golvet och låg och skakade under sängen :( Vi får ha nyår på buke :D
 
man inte är könsneutralt är det ett substantiv. Då är det ett annat ord, som bara råkar stavas likadant som pronomenet ifråga.

Det finns andra tillfällen som ord har olika betydelser. En t.ex, är ju både ett räkneord och ett mindre barrträd.
Så om en tillåter sig att blanda ihop ordbetydelser i ena änden, kan man ju samtidigt fråga sig varför det ändras till ett mindre barrträd i den andra.
Ja, där har du ju lite rätt...
Eftersom jag är envis... Så tycker jag ändå att "en" passar bättre än "man" för att hänvisa till en människa
I engelskan använder en ju ordet "one"
 
Vid närmare eftertanke känns det som en bra ide att åka någonstans och ta katten med mig.
Frågan är var bara, mamma och hennes sambo bor granne med dem som skjuter som värst så dit kan vi inte åka, hos pappa skjuts det nog inte men han har katt själv, tveksamt om de skulle gå ihop. Broder bor granne med pappa men har två hundar. Iof är Kira hundvan och hundarna otroligt snälla och väluppfostrade, så dit kanske vi kan åka. Om inte de ska skjuta själva då vill säga.
 
Exakt.


Jag förstår att det kan vara drygt att vara själv om man inte vill. Men jag förstår faktiskt inte motviljan mot att aktivt göra något åt det som stundtals uppvisas. Man måste aktivt bjuda in sig om det inte trillar in en inbjudan, det är lätt att tro att alla har planer om de inte säger något. Det finns alltid en fest att klämma in sig på om man vill.
Motviljan? Lätt att bjuda in sig när det inte finns någon att bjuda in sig hos (sen är jag ingen festmänniska och kommer aldrig bli någon), så jag bjuder in mig i sängen istället och hoppas det blir bra väder så jag kan ta en härlig ridtur, gärna massa med snö och gnistrande frost. Åh det vore fint, eller bara ligga ute på rygg i snön och hoppas det är stjärnklart och titta på stjärnorna. :love:
 
Shit det verkar ju som jag har nyårsplaner redan i november! Det har aldrig hänt tidigare.
Börjar fundera på den varianten på fullt allvar. Har kartrekat platser (läs: trivsamma vindskydd längs vandringsled, hyfsat nära väg) i Halland, men det finns ju på andra håll också.
Kunde vara kul om man var kanske 8-10 pers i alla fall.
Bra sovsäck, mat- och dryckknytis, gott om ved, kanske någon symbolisk pyroteknik.
 
Börjar fundera på den varianten på fullt allvar. Har kartrekat platser (läs: trivsamma vindskydd längs vandringsled, hyfsat nära väg) i Halland, men det finns ju på andra håll också.
Kunde vara kul om man var kanske 8-10 pers i alla fall.
Bra sovsäck, mat- och dryckknytis, gott om ved, kanske någon symbolisk pyroteknik.
Jag och sambon är nog på så länge det inte regnar. (Regnar det så kan vi vara hos mig)
Ska peta lite på honom att fråga några vänner till honom om de ska med.

Jag har inte någon jättebra koll på Halland. Tänker att någorlunda nära en parkering kanske är bra om vi har ved att släpa på och det mörknar.
 
Motviljan? Lätt att bjuda in sig när det inte finns någon att bjuda in sig hos (sen är jag ingen festmänniska och kommer aldrig bli någon), så jag bjuder in mig i sängen istället och hoppas det blir bra väder så jag kan ta en härlig ridtur, gärna massa med snö och gnistrande frost. Åh det vore fint, eller bara ligga ute på rygg i snön och hoppas det är stjärnklart och titta på stjärnorna. :love:
Jag drog ut ensam en natt i årskiftet mov/december förra året. Ingen hundvakt och kunde inte ha med honom på det vännerna sysslade med. Så vid niotiden på kvällen tog jag hund och tält och satte upp vid havet Snorkallt och stjärnorna så nära att de gick att ta på nästan.
Kommer vara ett lyckligt minne resten av livet istället för att deppa hemma med netflix
 
Jag och sambon är nog på så länge det inte regnar.
Nä, regnar det - iaf ordentligt - så blir det nog inte så kul, tråkigt att behöva kura inne i vindskyddet precis hela tiden. Och allmänt nedslående med tråkväder ju.
Jag har inte någon jättebra koll på Halland.
Men det har jag. :) Det finns ställen redan uppe vid Lindome/Anneberg, vid Hjälm, och vid Äskhult t ex. Om det konkretiseras får man förstås åka och reka på plats.
Tänker att någorlunda nära en parkering kanske är bra om vi har ved att släpa på och det mörknar.
Ja absolut, de flesta permanenta vindskydd längs Hallandsleden är ganska bra nåbara från väg. Gissar att man siktar på att vara på plats på eftermiddagen för att snabbt och enkelt fixa iordning det som skall fixas medan det är ljust.
 
Jag drog ut ensam en natt i årskiftet mov/december förra året. Ingen hundvakt och kunde inte ha med honom på det vännerna sysslade med. Så vid niotiden på kvällen tog jag hund och tält och satte upp vid havet Snorkallt och stjärnorna så nära att de gick att ta på nästan.
Kommer vara ett lyckligt minne resten av livet istället för att deppa hemma med netflix
Stjärnor är riktigt vackra, nästan lite terapi-effekt att titta på¨dom. Borde göra det någon dag och bara släppa allt och kolla på stjärnorna. :)
 
Har iofs inte ens börjat planerat nyår än, inte ens julen :D

De senaste åren har jag spenderat den i stort sett ensam, ibland har dock yngsta sonen hållt mig sällskap bitvis;)
Vi brukar äta något gott, men rätt enkelt, till "vickning" serveras dock ALLTID smörgåstårta! Skålar i billigt vin eller cider, gärna ute hos hästarna:love:

Skulle iofs gärna ha gäster, men det fungerar helt ok i ensamhet;) Vill någon spendera sitt nyår här så är de välkomna, gästrum finns :)
 
Jag har en fast nyårstradition, men vill slå ett slag för både Äskhult och Hjälm. @escodobe @Snubbelfot Finns bra platser där. Avskilt men civilisationsnära.
Jag har faktiskt gått förbi alla tre. Jag tror att äskhult eller hjälm ligger bäst till. Den vid anneberg är en rätt bra bit bort vill jag minnas. Å andra sidan är det nog viss risk att det är folk vid hjälm? Har ett vagt minne av den låg nära någon sjö men rätt nära samhället?
Vid äskhult minns jag inte alls mer än att det finns toa;)
 
Jag har faktiskt gått förbi alla tre. Jag tror att äskhult eller hjälm ligger bäst till. Den vid anneberg är en rätt bra bit bort vill jag minnas. Å andra sidan är det nog viss risk att det är folk vid hjälm? Har ett vagt minne av den låg nära någon sjö men rätt nära samhället?
Vid äskhult minns jag inte alls mer än att det finns toa;)
Vid torpet vid jonsered herrgård finns det två riktigt stora vindskydd. Det finns både en lättgången gångväg och en vackrare stig om man vill ta en den på hemvägen.
 
Jag har faktiskt gått förbi alla tre. Jag tror att äskhult eller hjälm ligger bäst till. Den vid anneberg är en rätt bra bit bort vill jag minnas. Å andra sidan är det nog viss risk att det är folk vid hjälm? Har ett vagt minne av den låg nära någon sjö men rätt nära samhället?
Vid äskhult minns jag inte alls mer än att det finns toa;)
Samhälle är mycket sagt, men ganska nära bostadshus vid Hjälm. Äskhult är mer avsides.Toa är bra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 216
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 758
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp