Blä för nyår som singel

Vad en gör och hur en mår är helt skilda saker

En kan må jättebra hemma med godispåse och film
En kan må jättedåligt på fest med 100 personer.

Jag vet att jag mår dåligt av att sitta ensam hemma på nyår (jag har gjort det! Jag vet!).
...och jag som känner mig själv tror inte att jag skulle må jättedåligt på en stor fest. Jag är social.
 
Vad en gör och hur en mår är helt skilda saker

En kan må jättebra hemma med godispåse och film
En kan må jättedåligt på fest med 100 personer.
Håller inte med.
om jag satt hemma ensam på nyår med godispåse och film skulle jag inte må bra. Oavsett om jag mår jättebra annars. Jag skulle inte heller må bra om jag satt själv på julafton eller midsommarafton.
Jag skulle känna mig ensam. Även fast jag aldrig känner mig ensam annars eller saknar något.
 
Håller inte med.
om jag satt hemma ensam på nyår med godispåse och film skulle jag inte må bra. Oavsett om jag mår jättebra annars. Jag skulle inte heller må bra om jag satt själv på julafton eller midsommarafton.
Jag skulle känna mig ensam. Även fast jag aldrig känner mig ensam annars eller saknar något.

Exakt så. En vanlig fredag/lördag kan jag må jättebra av att sitta hemma alldeles för mig själv - inte kanske med en godispåse dock...
 
Håller inte med.
om jag satt hemma ensam på nyår med godispåse och film skulle jag inte må bra. Oavsett om jag mår jättebra annars. Jag skulle inte heller må bra om jag satt själv på julafton eller midsommarafton.
Jag skulle känna mig ensam. Även fast jag aldrig känner mig ensam annars eller saknar något.
Alla känner ju olika
För min del, så har jag aldrig varit själv på någon stor högtid.
Om det skulle bli så detta nyår, då tror jag att jag ändå skulle ta tillvara dagen på bästa sätt. Jag tror inte att jag skulle känna mig ensam. För jag är inte ensam, jag är bara själv en nyår. Det är stor skillnad.
 
Jag vet att jag mår dåligt av att sitta ensam hemma på nyår (jag har gjort det! Jag vet!).
...och jag som känner mig själv tror inte att jag skulle må jättedåligt på en stor fest. Jag är social.
Har du aldrig haft tråkigt på en stor fest?
Det har jag, jag har önskat att jag hellre satt hemma med filt och en bra bok :)
 
Alla känner ju olika
För min del, så har jag aldrig varit själv på någon stor högtid.
Om det skulle bli så detta nyår, då tror jag att jag ändå skulle ta tillvara dagen på bästa sätt. Jag tror inte att jag skulle känna mig ensam. För jag är inte ensam, jag är bara själv en nyår. Det är stor skillnad.

Jag tror att du tror för mycket... ;) Många vet att det inte alls är roligt och vet precis hur det känns att känna sig utanför och bortglömd...
 
Jag tror att du tror för mycket... ;) Många vet att det inte alls är roligt och vet precis hur det känns att känna sig utanför och bortglömd...
Ja, om en redan nu i början på november börjar få ångest över nyår, då förstår jag att det är en stor sak.
Känslan att känna sig utanför och bortglömd gäller då inte bara för och under nyår. Känslan blir väl istället så mycket tydligare under högtider.

Vem firar du jul med?
Kan du inte fira nyår med samma människor?
 
@Lampan
Fast jag förstår inte varför man enligt dig och vissa andra inte får vilja ha en fest på nyår med vänner.
Varför är det märkligt att tycka att det är tråkigt att sitta skälv?
Sen tycker jag att man måste naturligtvis acceptera läget och inte gräva ned sig.
Men att tex vilja ha lite fest på nyår tycker jag att folk kan få tycka..
 
Alla känner ju olika
För min del, så har jag aldrig varit själv på någon stor högtid.
Om det skulle bli så detta nyår, då tror jag att jag ändå skulle ta tillvara dagen på bästa sätt. Jag tror inte att jag skulle känna mig ensam. För jag är inte ensam, jag är bara själv en nyår. Det är stor skillnad.
Jag tycker det är två helt olika saker att vara själv på en vanlig helg eller nyår/ julafton/ midsommarafton etc
 
@Lampan
Fast jag förstår inte varför man enligt dig och vissa andra inte får vilja ha en fest på nyår med vänner.
Varför är det märkligt att tycka att det är tråkigt att sitta skälv?
Sen tycker jag att man måste naturligtvis acceptera läget och inte gräva ned sig.
Men att tex vilja ha lite fest på nyår tycker jag att folk kan få tycka..
Det är klart en får vilja
Jag vill själv ha/ gå på liten fest

För ts i denna tråden va det inte möjligt detta året

Då måste en ju tänka sig något annat istället

Om en sitter själv, så är det bättre att försöka må bra "där en sitter"
 
Har du aldrig haft tråkigt på en stor fest?
Det har jag, jag har önskat att jag hellre satt hemma med filt och en bra bok :)
Fast nu handlade det om TS känslor och vad hen tycker och vill. Tycker TS har varit väldigt tydlig med vad det är. Dina råd utifrån dig själv skiljer sig väldigt mycket från vad hen vill.
 
Jag har inte läst alla svar (12 sidor redan, wow!!) men det går ju att själv anordna en fest? Stor eller liten. Om man är ute i god tid, som nu, kanske folk inte hunnit boka upp sig än utan är flexibla fortfarande. Fundera ut en kul fest och bjud in lämpliga gäster. Gärna så många som möjligt, för alla kommer förmodligen inte att tacka ja. Måla upp en bild av en riktigt kul och mysig nyårsfest som lockar!
 
Har litet samma känsla inför jul/nyår.
Gissar att jag blir barmhärtighetsinbjuden av släkt och/eller vänner, och det kan nog bli helt ok.

jag blir inte riktigt barmhärtighetsinbjuden av min familj - de försöker i sin välmening rädda mig från ett öde värre än döden om jag tvingas sitta ensam hemma på julen...

De kan inte få in i sina skallar att i mina ögon finns det inget underbarare än att få fira julen själv, hemma å göra vad jag vill och äta vad jag vill när jag vill. Det kan inte fatta att det som i deras huvuden uppfattas som det värsta som finns, i mina ögon är det ultimata firandet.

De kan inte förstå att jag som singel vill försöka hitta mina egna jultraditioner, och att jag vill fira på MITT sätt - utan de anser att ett jul utan mig är ett socialt misslyckande för det måste vara något tragiskt över någon som firar julen ensam...

När det kommer till nyår är det något annat. I min ögon firar man julen med sin familj och nyår med sina vänner. Jag har många vänner, men oftast är det parmiddagar på nyår och där får jag inte riktigt plats. Några år har jag firat med bekanta för att slippa vara ensam, men det slutar bara med att jag känner mig nedstämd. Något år har jag firat med vänner med små barn och jag har bara känt mig i vägen. Förra året firade jag nyår själv å det var ok, men egentligen skulle jag ju vilja nyår med ett gäng i samma situation eller bara ett gäng härliga människor som det inte spelar ngn roll för om man är par el singlar- huvudsaken är att man känner sig välkommen å inte som 5e hjulet.....
 
I min ögon firar man julen med sin familj och nyår med sina vänner. Jag har många vänner, men oftast är det parmiddagar på nyår och där får jag inte riktigt plats.
Ungefär så ser jag också det, och har alltid tillbringat jul/nyår.
I år blir det litet annorlunda eftersom jag inte längre kommer att ha ett eget hem, eller för den delen en egen familj i egentlig mening. Helgerna blir en crash course i anpassning och självkontroll, men det finns folk som har det värre. (Det gör det strängt taget alltid.)
 
Vad en gör och hur en mår är helt skilda saker

En kan må jättebra hemma med godispåse och film
En kan må jättedåligt på fest med 100 personer.
Är det jag som missat någon nymodighet i svensk grammatik eller är det en lokal dialekt att skriva en i stället för "man kan"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 759
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 813
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp