Blanda hö-fråga!

H

Happy

Det är så att jag ev. ska få köpa ett jättbra hö... Men vill fortsätta ge 4 kg/dag i hagen av det gamla, hästarna äter ju av varandras hö.. Isåfall blir det 2 kg morgon, och 2 kg lunch med det jag har nu, och resten vid insläpp och kväll av det nya. Funkar??
 
Tack för svar! :)
Ska nog köra på det, men var tvungen att kolla först!
 
Lyckans ost! Vad är det för värden på höt på om man får fråga? Letar själv efter bra hö men det är supersvårt, :(
 
Kommer inte ihåg Mj, men proteinet låg på 54g/kg... Jag hoppas verkligen att jag får köpa... Hon tar 1,50:-/kg!!
Såg att du köpt HorseHae... Funderat på det också, om jag inte får det här. Vad kostar det?
 
Hos mej funkar det jättebra att ge "gammalt" eller det mindre bra höet ute. I hagen är de inte alls lika nogräknade som inne utan även sånt de skulle rata i boxen slinker ner.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: warg
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 103
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 094
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp