Blev han påkörd?

Poppinella

Trådstartare
Imorse när jag gick ut från köket fick jag syn på att vår ena katt låg i hallen. Vad bra att han är inne, tänkte jag och stängde dörren då vi skulle iväg lite senare. Katterna brukar inte få vara ute när vi inte är hemma.
När jag kom tillbaka efter att ha stängt låg han liksom helt apatisk och bara stirrade på dörren. Han flåsade även hela tiden. Jag ropade på sambon och sa att något inte var rätt med Mortiis. Han var sig inte alls lik, slutade inte titta på dörren. Det var precis som om han sett ett stort trehövdat monster därute som han var rädd skulle komma in och ta honom. Vi försökte få kontakt med honom, men han var helt livrädd. Kunde inte slappna av alls.
Vi började klämma försiktigt och känna om han hade ont någonstans, men det verkade inte så. Sedan synade jag klorna och ser då att alla klor, både på bak- och framtassarna, är nerslitna. Det ser ut som om de skrapats mot asfalt. Blev jätterädd att han var skadad, men eftersom det inte verkade som om han hade ont avvaktade vi. Han började återhämta sig och efter ett par timmar var han helt sig själv igen. Inte ont någonstans heller.

Kan han ha blivit påkörd, men klarat sig så bra? Usch, vi är helskärrade, men bara glada att han är ok! Så hemskt att se honom vara så rädd, så chockad!
 
Sv: Blev han påkörd?

Fast katter är tåliga djur. Han kan ha inre skador utan att visa någon smärta. Om jag hade varit er så hade jag åkt till veterinären.
 
Sv: Blev han påkörd?

Fast nu är han ju precis som han brukar vara, inga konstigheter alls. Han tvättar sig och spinner och springer runt som om ingenting har hänt. Äter och dricker och allt verkar vara frid och fröjd. Det verkar som om han var chockad och omtumlad bara.
 
Sv: Blev han påkörd?

Tänk på att katter av naturen försöker dölja smärtor och skador.
Jag skulle också åka in och be veterinären titta på honom, för att vara på den säkra sidan. Även om dom inte hittar nått så för att jag själv skulle känna mig säker.
 
Sv: Blev han påkörd?

usch, nu kom jag att tänka på animal cops :crazy:
En idiot hade slängt ut en kissunge från ett fönster. Kissen såg inte skadad ut ,en när de röntgade var nästan varenda större ben i kroppen brutet :cry: Katten var otroligt söt och protesterade inte det minsta när de undersökte den.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 515
Senast: Amk
·
Katthälsa Hej! I förrgårkväll hörde vi en duns från sovrummet, skyndade oss inte dit då katten ofta framkallar dunsar. När vi kom dit går...
Svar
4
· Visningar
13 426
Senast: paperplanes
·
Katthälsa En av våra hittekatter eller "jag kom hit och nu bor jag här katt" har haft kronisk snuva i snart fyra år, eller iallafall vad jag vet...
2
Svar
21
· Visningar
7 305
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Har inte "vågat" skriva innan för att jag varit rädd för att det ska vara dålig diagnos på kisse. :( Iaf, börjar från början...
Svar
11
· Visningar
7 370
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp