Låter som att du investerar väldigt förnuftigt och haft en väldigt bra mentor !.
När jag började investera i aktier så fick jag några tips av min far. Men alla aktier han tipsade gick åt pipsvängen... så dom sålde jag av.
Nu har jag endast ett fåtal aktier som jag haft i ca 8 år. En av dom är Micronic Mydata med GAV på 7 kr , dom ligger på 111 kr idag. Men gäller att ha is i magen och lita på magkänslan. Micronic har en stark ledning och liten/ingen konkurrens i sitt område så den tror jag fortfarande i det längre perspektivet.
Men sen har jag en annan högriskare i ett medicin bolag. Den har har gått ner lite sen jag köpte den... men ligger ändå tungt då jag tror starkt på den i det längre perspektivet 5-10 år.
Det viktiga är en stark ledning och att man tror på företaget i det längre perspektivet. Ett dåligt kvartal betyder inget om företaget har framtiden för sig.
Visst är det så! En stark ledning gör verkligen stor skillnad.
De flesta affärer jag har gjort har gått fint, men så är det ju också så att det är när man säljer som man realiserar vinst eller förlust. Just i år ser ju siffrorna inte sådär jätteroliga ut, men inte heller några katastrofsiffror. Aja, läge att tanka kanske om inte annat.
Fint därpå Micronic! 8 år är ju en bra tid. Längtar tills jag kan säga att jag varit med i 8 år. Men det är ju ett tag kvar, jag har inte ens fått handla själv i 8 år så hehe, bäbis som jag är.