Blir het på hemvägen!

Foy

Trådstartare
Hej! Min medryttarhäst är arbetsvillig och fin när jag rider ifrån stallet. Men när jag ska vända hemåt så blir hon jätte pigg och tar gärna bettet och bara sticker. Jag tycker att det är obehagligt eftersom det inte går att kommunicera med henne utan att ta i fysiskt och det går även inte att arbeta med henne. Ibland gör hon även skutt eller kör ner huvudet, jag har inte åkt av ännu. Ibland så måste jag ta i fysiskt för att kunna "nå" henne och jag vill verkligen slippa göra det främst för hästens skull men även för min. Jag vill kunna rida henne på ett harmonsikt och trevligt sätt. Den fysiska aktiviteten jag har använt mot henne har resulterat i att hon har börjat fippla med bettet i munnen och drar ner huvudet mot marken. Snälla hjälp mig! Ge mig tips och råd! Jag vet inte hur jag skall gå till väga längre!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 977
Senast: mily
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
954
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp