Blir omdirigerad till Telia

Efter att jag fått upp sidan på mobilen en gång så har samma sida dirigerat om mig även utanför Bukefalos. Den dök upp när jag googlat tex en blogg eller annat. Så den verkar spara något på mobilen.. Hittade ett skumt bokmärke som den lagt till. Raderade, rensade historiken, kakor samt startade om mobilen. Samma sak dök upp igen vid första googling. Verkar finnas någon typ av lucka som gör detta. Nu har jag uppdaterat mobilen så få se om jag slipper problemet, eller om jag måste återställa mobilen.

Ska göra samma sak med min ipad när jag kommer hem. Var lite försiktiga vad ni surfar omkring så att ni inte blir av med några uppgifter.

Kollade mina bokmärken och hade "telia.se" sparat där, gick aldrig in på det utan tog bara bort. Men är garanterat kopplat till detta då jag aldrig haft anledning att bokmärka riktiga Telia.
 
Här finns lite mer info om detta, som jag tror att det handlar om.
https://www.tomsguide.com/us/how-to-stop-ios-browser-hijacking,review-5151.html

Om jag visste vilken banner eller mer troligt vilka banners det handlar om hade det funnits en möjlighet för mig att troligen kunna blocka dessa.
Jag har försökt hitta via de adresser det vidarebefordrats till (som jag sett i den här tråden) men inte hittat någon koppling.
Google är ökända för att vara omöjliga att kontakta och få hjälp med dylika saker.
 
Har safari och inte varit med om detta.
Ni som fått dessa har ni iOS 12? 12.3.1 skulle fixa buggar.

Jag bara spånar nu.
Det är ju buggar i telefonens mjukvara den fixar, inte hindra oönskad javascript på sajter man besöker. :)

@Hyacinth Om du surfar med Safari, gå in på Settings -> Safari, scrolla längst ned och gå in på Advanced och avaktivera JavaScript och se om det funkar då (utan att ställa till med annat)?
 
Jag har inte avaktiverat JavaScript
Nä, men det är ju något som kommer in från tredjepart, exempelvis via annonser eller annat, så det är inget som är konstant utan dyker upp vid vissa sidladdningar. Jag har fått det några enstaka tillfällen, långt ifrån varje gång. Just därför tänkte jag att det ger mer att se om @Hyacinth som stöter på det hela tiden slipper det om hon avaktiverar JavaScript.
 
Nä, men det är ju något som kommer in från tredjepart, exempelvis via annonser eller annat, så det är inget som är konstant utan dyker upp vid vissa sidladdningar. Jag har fått det några enstaka tillfällen, långt ifrån varje gång. Just därför tänkte jag att det ger mer att se om @Hyacinth som stöter på det hela tiden slipper det om hon avaktiverar JavaScript.
Ok, det var intressant!
Så när du har fått liknade har du då avaktiverat JavaScript?
Men hur vet du när du ska aktivera den igen?
 
Nä, men det är ju något som kommer in från tredjepart, exempelvis via annonser eller annat, så det är inget som är konstant utan dyker upp vid vissa sidladdningar. Jag har fått det några enstaka tillfällen, långt ifrån varje gång. Just därför tänkte jag att det ger mer att se om @Hyacinth som stöter på det hela tiden slipper det om hon avaktiverar JavaScript.

Bara för att det är du testar jag😘

Kan meddela att svarsrutan blev minimal, så jag kommer aldrig orka skriva inlägg, men det kan ju vara en lättnad😬
 
Ok, det var intressant!
Så när du har fått liknade har du då avaktiverat JavaScript?
Men hur vet du när du ska aktivera den igen?
Nej, för jag surfar med Chrome och vet inte hur jag gör det där på telefonen. :rofl:

Därför jag tänkte att Hyacinth skulle vara testperson. :D

Bara för att det är du testar jag😘

Kan meddela att svarsrutan blev minimal, så jag kommer aldrig orka skriva inlägg, men det kan ju vara en lättnad😬
😘 Men du blir inte omdirigerad i alla fall?
 
Kanske:D

Nu är jag tillbaka med mitt Java, eftersom hela internet dog annars.
JavaScript, Java är något annat (förlåt :( men sitter kvar stenhårt efter en lärare som fick lättare utbrott varje gång nån sa Java om JavaScript. Nån dag ska jag lära mig att sluta rätta folk. Kanske).
 
Om jag visste vilken banner eller mer troligt vilka banners det handlar om hade det funnits en möjlighet för mig att troligen

Hittills har jag inte sett något samband i vilka annonser som visas högst upp på sidan, dom som kommer längre ner hinner har inte scrolla ner till innan jag skickas vidare till ”Telia”.
 

Liknande trådar

Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 271
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 858
Senast: Daff
·
Kropp & Själ Ja alltså hur känns det i kroppen? Kollegan fick precis en host och nysattack och jag kunde se hur kroppen tog i runt buken. Sedan sa...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp