Bukefalos 28 år!

Blir så ARG!!!

K

Karamella

Varför ha en kanin om man inte vill ha den hemma och ta hand om den?!?!? :devil: :devil: :devil:

Hittade den här annonsen här på buke:

""Hej!!!
Jag är en tjej som vill låna ut min kanin.
Jag har haft honom ända sen han var liten.
Senast jag lånat ut honom så fick han en infektion i bakbenet och blev rädd och kan attakeras av nya människor.
Han är jätte rädd av sig.
Jag ärväldigt noga med vem det är han kommer till för jag vill inte ha hem honom som han kom hem förut och då hade han nästan inte fått någon mat.
Låter han intressant så maila eller ring.""

:devil: :devil: :devil:
 
"jag vill inte ha hem honom som han kom hem förut" kanske menas att hon inte vill ha hem honom i det skicket och därför är noga?
 
Underlig! :confused:
Sette ut en kanin på helfôr, liksom? Stakkar liten...
 
tycker d vore bättre att avliva den då den redan har bytat hem och fått VÄLDIGT dåliga erfarenheter av det, synd om den om den ska behöva byta igen...
iblan e avlivning BÄSTA alternativet... :crazy:
 
Hon kanske inte kan ha kaninen hemma p.g.a mycket studier eller liknande, men älskar ändå sin kanin så mycket att hon vill ha honom kvar.

Inte konstigare att hästar lånas ut.
 
Nei, men hester knytter seg ikke fullt SÅ mye til stedet og menneskene som det mindre dyr gjør... Nå får jeg kanskje en del ville protester her, men... :crazy: Hester lever lenger, og har bedre tid på seg til å slå seg til ro, på en måte... Vanskelig å forklare, men jeg synes det blir enda verre for et lite dyr å skifte eier "støtt og stadig" enn for en hest. Hvis ikke det lille dyret er så lite og dumt at det ikke skjønner noenting, da! ;)

Det er hvertfall min erfaring. Men dette kan jo variere VELDIG fra individ til individ.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 352
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 398
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 759
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 290
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp