L
lillfina
min gosse blev blistrad härom dagen.
Jag e nyfiken nu på,vilka är för och vilka e emot,själv har jag ingen erfarenhet alls
Jag e nyfiken nu på,vilka är för och vilka e emot,själv har jag ingen erfarenhet alls
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
min vet rekomendera kan jag tillägga då!!min gosse blev blistrad härom dagen.
Jag e nyfiken nu på,vilka är för och vilka e emot,själv har jag ingen erfarenhet alls![]()
Är det inte olagligt att blistra?
Fungerar bra som underhåll så länge det används med sunt förnuft. Jag "lättblistrar" min häst med speedway + bandage med jämna mellanrum i rent underhållssyfte, det blir ibland lite skorv men inga värre reaktioner. Cedar oil är också helt ok att använda men jag tycker det ger väldigt olika reaktion på olika hästar så försiktigt första gången, inte gnugga hårt eller länge. Har varit med om hästar som inte alls tålt det utan fått kala fläckar men aldrig sår.
Men som sagt, enbart i underhållssyfte, misstänker man hälta uppsöker man veterinären!
Hmm, säger som ngn annan sa, i underhållande syfte.
Vi fick tipset att använda Recinolja (stavas?) när våran häst markerade ytterst lite på böjprov (förmodligen slag i transporten..), dock hände ingenting..Hon reagerade inte på ngt sätt. Och det innebar tydligen att det inte var nån inflammation eller liknande..Antar att det var blistringseffekten som hade kommit fram annars?!
Det jag har sett av blistring är sorgligt...
ett vackert varmblodssto hade fått hela ryggen hårt blistrad så att all hårrem flagnade av....det är visst ganska vanligt att blistra innom travet.
Det finns säkert hyvsat bra sätt att blistra om man vet vad man gör, jag har dock bara sett dåliga...
Måste ju finnas bättre sätt att lösa ett problem.