Blistring för/emot

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lillfina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 6 717
Sv: Blistring för/emot

Nån som tycker det är bättre att låta hästen bli så halt att tre omgångar kortison i leden inte hjälper? Ojdå, glömde att ridhästar har försäkringar som täcker ledbehandlingar... Och att man kan avliva den för kronisk lediflammation och få ut en MASSA pengar...

Om du själv har ont någonstans vad gör du då? låter du det vara tills du får så ont att du måste få behandling och vila eller försöker du förebygga? Om den förebyggande behandlingen innehåller en viss smärta men inte är att jämföra med hur ont det gör efter ett tag om du låter bli, vilket väljer du?

Sv: Blistring för/emot

...jag trodde tills jag tagit del av denna tråd att när hästen blev "blistrad" så har något gått väldigt fel.

Inte:devil: trodde jag det fanns folk som orsakar brännskador på sina hästar med flit?:o
Å hur :devil: kan man vara för det :confused:?

Någon som e för/emot mugg? För/emot framkallning av kolik? tarmvred? stympning någon.....?

Det är nog ingen som vill få brännskador som en följd av blistring. Man vill ha ökad värmereaktion i området men inte en bränd häst.
Försök lära er mer om blister innan ni gör galna påhopp på alla grymma blistermänniskor. Det handlar inte om att borsta blister tills pälsen lossnar, skinnet fnasas sönder och blodet rinner.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 109
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 317
Senast: Bregen
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 213
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka