Bukefalos 28 år!

Blivande samboskapstrassel, juridisk rävsax...

Så han väntar medvetet tills du sagt upp dig och överrumplar dig med frågan om att skriva sig på annan plats- olagligt (vilket han rimligen är medveten om)? Och det efter att ha begärt en ordentlig summa i drift? Är han egentligen ute efter en sambo?

Vad kan han komma att göra i framtiden. Är du på god fot med din hyresvärd kan du förmodligen få ett boende där hyfsat snabbt.

Ja vad säger man...
Tyvärr är det kört på boendefronten med hyresvärden. Det blir sällan (aldrig) ledigt något och mitt boende är redan lovat till en annan hyresgäst.
 
Han jobbar inom försvarsmakten och har högsta säkerhetsklassen, dvs de kollar upp ALLT på bland annat sambo (ekonomi, umgänge osv). Det KAN vara en bidragande faktor. Men å andra sidan har jag prickfritt förflutet, inte så mkt som en fortkörningsböter finns det och en ordnad ekonomi även om jag inte har fett pengar liksom.

Hahaha förlåt men vilket jävla bs. Din kille ljuger som en häst travar. Det där möjligtvis lite relevant om han jobbar inom sog. Annars mer eller mindre noll betydelse. Är han sog? Om inte så ljuger han för dig, grattis.
 
Låter otroligt konstigt att du ska betala hyra till honom i princip och så får du inte ens vara skriven där?! Det hade jag aldrig accepterat!

Det bästa juridisk är väl att du köper in dig i huset med så mycket du har råd med, alternativt har ett kontrakt på att du hyr av honom. Och självklart ska du vara folkbokförd där. Går han inte med på det tycker jag du ska hitta annat boende.
 
Jag hade absolut tagit upp det hela i en seriös diskussion. Rimligt är väl att du ska betala hälften av de löpande kostnader och han för lån och amortering. Sen efter en tid längre fram ta upp diskussionen igen om du ska köpa in dig eller inte.
 
En sådan relation hade jag aldrig engagerat mig i.

Min granne bor c/o hos sin kvinna.
Kanske det vore något för er?
Då kommer iaf din post till rätt adress, samtidigt som du inte har någon rätt till huset öht omni delar på er.
 
Det är så himla lätt att gå med på konstiga saker ibland. Jag var i min ungdom skriven hos min sambos mamma för att han inte skulle behöva betala mer underhåll för sina barn (som jag inte ens visste om när vi flyttade ihop). Sambolagen- då bör ni vara skrivna på samma adress.
Du är nog lite för snäll och tror det bästa om folk helt enkelt. Det är fina egenskaper, men du kan bli utnyttjad. Jag förstår att du inte ville rycka upp barnen, jag hade lätt gjort samma sak. Det är tillräckligt mycket att flytta ihop med tre bonusbarn, utan att leta nytt boende. Men hur han agerar är fel. Helt fel.
 
c/o betyder att ens namn inte står på brevlådan utan att posten ska läggas i namnet som står efter c/o, det har ingenting med juridiska rättigheter att göra.
Varför välja att bo c/o om det inte har med rättigheter till huset?
Som c/o kan du väl aldrig rättighet till bostaden oavsett hur länge personerna har varit sambo?
 
Jag hade absolut tagit upp det hela i en seriös diskussion. Rimligt är väl att du ska betala hälften av de löpande kostnader och han för lån och amortering. Sen efter en tid längre fram ta upp diskussionen igen om du ska köpa in dig eller inte.
Fast han har ju ungar som bor där och sliter på huset... Jag hade inte ens betalat hälften... Förmodligen hade de inte flyttat till ett så stort hus om de bodde själva.
 
Varför välja att bo c/o om det inte har med rättigheter till huset?
Som c/o kan du väl aldrig rättighet till bostaden oavsett hur länge personerna har varit sambo?

Du får i princip aldrig (finns ett undantag men skit i det) tillgång till en bostad någon annan redan äger och du flyttar in i som sambo. Är bara om husets köps (även om bara en betalar) för att man ska bo där gemensamt som
Sambolagen går in. Och det hjälper inget C/o emot.
 
Varför välja att bo c/o om det inte har med rättigheter till huset?
Som c/o kan du väl aldrig rättighet till bostaden oavsett hur länge personerna har varit sambo?

Du blandar ihop saker som inte har med varandra att göra. c/o talar om i vilken låda posten ska läggas. Sambolagen har ingenting med det att göra.

Om någon har talat om för dig att det finns ett samband så har denne lurat dig.
 
Varför välja att bo c/o om det inte har med rättigheter till huset?
Som c/o kan du väl aldrig rättighet till bostaden oavsett hur länge personerna har varit sambo?

Jag är c/o skriven på min bostadsrätt som jag är med och äger. Detta eftersom jag innan hade ett jobb som innebar att jag inte ville ha mitt namn på brevlådan. Det har, som andra redan sagt, ingenting med själva rättigheten till boendet att göra :)
 
Du blandar ihop saker som inte har med varandra att göra. c/o talar om i vilken låda posten ska läggas. Sambolagen har ingenting med det att göra.

Om någon har talat om för dig att det finns ett samband så har denne lurat dig.
Varför inte bara skriva personen som sambo på adressen?
Ingen har talat om att det finns samband, det va jag själv som drog den slutsatsen eftersom tjejen inte vill vara "sambo på riktigt" killen.

Så jag undrar igen
Vad kan det tänkas finnas för orsak att skriva sin kille/tjej som c/o i ett hus en har ägt länge innan partnern flyttar in?

:confused:
 
Varför inte bara skriva personen som sambo på adressen?
Ingen har talat om att det finns samband, det va jag själv som drog den slutsatsen eftersom tjejen inte vill vara "sambo på riktigt" killen.

Så jag undrar igen
Vad kan det tänkas finnas för orsak att skriva sin kille/tjej som c/o i ett hus en har ägt länge innan partnern flyttar in?

:confused:

Då är din slutsats helt felaktig, du har blandat ihop två saker som inte har med varandra att göra.
 
Hahaha förlåt men vilket jävla bs. Din kille ljuger som en häst travar. Det där möjligtvis lite relevant om han jobbar inom sog. Annars mer eller mindre noll betydelse. Är han sog? Om inte så ljuger han för dig, grattis.

Utveckla gärna. Sog?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp