Blockera någon på Facebook

Är man blockerad så kan man inte gå in på dennes sida, utan får upp ett luddigt meddelande. Tror inte man kan skicka meddelande heller, men det har jag inte försökt.
Den blockerade (på messenger) personen kan skicka messengermeddelanden till en om h*n startar en gruppchatt. Jag har en blockerad person som gjort det 1-2 ggr för att få kontakt med mig, hon hade på något sätt tagit reda på vad 1-2 av mina facebookvänner heter och startat en gruppchatt med oss men med ett meddelande riktat till mig :cautious:
 
Den blockerade (på messenger) personen kan skicka messengermeddelanden till en om h*n startar en gruppchatt. Jag har en blockerad person som gjort det 1-2 ggr för att få kontakt med mig, hon hade på något sätt tagit reda på vad 1-2 av mina facebookvänner heter och startat en gruppchatt med oss. :cautious:
Mitt svar berörde ignorering/blockering på Buke. Du snackar om Facebook, så det kanske blev fel citering?
 
Mitt svar berörde ignorering/blockering på Buke. Du snackar om Facebook, så det kanske blev fel citering?
Fast du skrev ju om att som blockad kan man inte gå in på den andres sida? Vi har ju inga sidor på buke, mer än profiler. Och ignore funkar så att du inte kan läsa inlägg eller få pm från den du blockerar. Däremot kan den fortfarande läsa dina inlägg och kommentera dem.
 
Fast du skrev ju om att som blockad kan man inte gå in på den andres sida? Vi har ju inga sidor på buke, mer än profiler. Och ignore funkar så att du inte kan läsa inlägg eller få pm från den du blockerar. Däremot kan den fortfarande läsa dina inlägg och kommentera dem.
Jag menade självklart profilen. Man kan inte gå in på profilen hos någon som ignorerat mig.
 
Jag menade självklart profilen. Man kan inte gå in på profilen hos någon som ignorerat mig.
Nej, fast det har väl mindre praktisk betydelse än att man inte kan se inläggen hos den man själv ignorerar (thank GOD! 😅) Profilerna på buke säger ju inte mycket.
 

Bifogade filer

  • 661688CF-1EA8-4FA1-B911-F6D19BD8DD0D.png
    661688CF-1EA8-4FA1-B911-F6D19BD8DD0D.png
    59,8 KB · Visningar: 29
De du har blockade kan inte se dina inlägg i grupper. Trådar som du skrivit syns inte och har du svarat i trådar så syns inte fina inlägg. Är blockad av en person som hänger i samma grupper som jag. Blir intressant ibland när man bara ser halva konversationer i trådar :).

Jag har admin blockat o ser inte dennes inlägg. Undra om admin ser mina inlägg? Inget jag bryr mig om dock men hade varit intressant att veta! Beror säkert på vad det är för grupp också hur det fungerar. Jag har ju inte sett ett jota mer än om personen är taggad och då namnet som vanlig text.

Nyfiken. Har någon koll på om den osynligheten även gäller i chattgrupper?

Messenger o Facebook är skilda. Man kan söka upp gamla konv i messenger trots block.
 
Jag har admin blockat o ser inte dennes inlägg. Undra om admin ser mina inlägg? Inget jag bryr mig om dock men hade varit intressant att veta! Beror säkert på vad det är för grupp också hur det fungerar. Jag har ju inte sett ett jota mer än om personen är taggad och då namnet som vanlig text.



Messenger o Facebook är skilda. Man kan söka upp gamla konv i messenger trots block.

Skumt för när maken blockade mig på FB försvann han helt även ifrån urgamla gruppchatter. När jag blockade hans nya försvann automatiskt en flera år gammla chatt hon och jag haft på messenger :confused:
 
Skumt för när maken blockade mig på FB försvann han helt även ifrån urgamla gruppchatter. När jag blockade hans nya försvann automatiskt en flera år gammla chatt hon och jag haft på messenger :confused:

Ja de syns inte för mig heller (inte vad jag sett iaf men kanske bara är fel i tiden med alla 😅) men om jag söker på något i konv så kommer inläggen upp som förslag och då kan man klicka upp den igen liksom.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 292
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vet inte ifall någon kanske läst min tråd för ett tag sedan, men blev misshandlad av mitt ex i form av att han inte tog hänsyn till mina...
Svar
11
· Visningar
1 709
Senast: Fibusen
·
IT & mobiler Finns det någon möjlighet att ställa in på Facebook så att en viss vän inte ska se det jag publicerar i grupper och som kommentarer till...
2
Svar
21
· Visningar
3 011
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp