Blockera på facebook men behålla chatten.

Bukefalos 30 år!

Jag har kommit till ett läge där jag behöver blockera en person på Facebook. Men jag är rädd att han kommer börja kontakta mig på annat sätt och vill därför spara messenger-chatten mellan oss dom bevis vid eventuell framtida polisanmälan.
Nån som blockerat och vet att chatten blir kvar, eller måste jag spara den någonstans?
Allt ni skrivit kommer finnas kvar men ni kan inte skriva mer efter blockeringen såklart :)

Blockar du någon försvinner chatten. Så se till ta screenshots innan.
Du kan ställa in så personen inte ser vad du publicerar på FB samt sätta begränsningar på Messenger
Nej chatten försvinner inte alls. Den finns kvar.

Blockering är just blockering och ingen radering.

De jag blockade försvann chatten på och det var inget så länge sen jag gjorde det.
Låter jättekonstigt. Varför skulle redan skriven text försvinna för man blockar?

Jag har blockerat massor folk genom åren och chattarna finns kvar precis som vanligt: man kan också ta bort blockeringen och fortsätta skriva som vanligt.

Låter jättekonstigt. Varför skulle redan skriven text försvinna för man blockar?

Jag har blockerat massor folk genom åren och chattarna finns kvar precis som vanligt: man kan också ta bort blockeringen och fortsätta skriva som vanligt.

Jag blev kontaktad av en man som skrev osakligheter på messenger, men före jag hann svara så blockerade han mig (jag hann dock screenshotta) och den chatten försvann. Det kan ju i och för sig ha att göra med att vi inte var vänner och att jag inte hunnit svara honom.

Jag har både blockerat och då tror jag att chatten låg kvar men jag gick in och raderade den, och jag har även typ tystat en person som hamnade under meddelandeförfrågningar? Vi var vänner på Facebook innan men jag tog bort honom för att han betedde sig lite som i det här exemplet och förstod inte att han var gränslös. Ville samtidigt ha kvar det han skickat ifall han skulle bli mer obehaglig. Jag tror till och med att han kunde fortsätta skicka till mig men utan att jag fick notiser om det, och det hamnade som sagt inte på förstasidan på Messenger utan bland förfrågningar. Men det är bortåt tio år sen så det kan ha ändrat sig. Personen jag blockerade är däremot i nutid.

Såg du att han hann läsa innan du blockade? För när jag skrev till en person och direkt blockade så syntes det inte om personen läst eller ej. Det brukar ju synas en mini-profilbild nedanför när mottagaren läst.
Ja, faktiskt! Blockerade ca 30 min efter jag skickat (skickade jättetidigt på morgonen) och då stod det bara skickat. Inte levererat som hos dom jag skickade kopior till.
Men senare såg jag att hans profilbild dykt upp så verkar som han har läst. Han har heller inte hört av sig, vilket jag nästan trodde han skulle göra.

Jag blockerade mitt ex på Facebook och chatten försvann.
Hade behövt spara endel bevis där med men när jag blockade honom överallt (sms/mail,facebook) försvann allt.

Liknande trådar

• Livet och förändring
  • R
    Att förlora ett barn
  • Blockera någon på Facebook
  • Blocka på messenger/facebook

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur