Blodgivarutmaningen!

Får inte lämna pga mediciner, känns extra trist eftersom jag är helt obrydd över att bli stucken, frågade sist jag tog blodprover om det fanns nån chans att jag kanske kan lämna ändå men han sa att med min medicinlista så är jag nog mer medicin än blod :grin:

Jag far inte heller lamna pa grund av mediciner och ar ocksa helt obrydd att bli stucken. Synd det.
 
Får inte lämna pga mediciner, känns extra trist eftersom jag är helt obrydd över att bli stucken, frågade sist jag tog blodprover om det fanns nån chans att jag kanske kan lämna ändå men han sa att med min medicinlista så är jag nog mer medicin än blod :grin:
Får inte heller ge blod, pga mediciner och sjukdomar (och nu sleeve- opererad, som tydligen är ett hinder?), men skulle också vilja. Är också obrydd över att bli stucken, så hade varit en lämplig kandidat ju.
 
Jag tycker det är jobbigt fram till själva sticket, sen är det hur enkelt som helst och jag är snabb på att lämna, fipplar runt med den lilla bollen man får och sen är det klart. :)

Om jag har tid och du med @Tranan hinner vi kanske en kopp kaffe innan jag måste rusa vidare? Lovar att inte sparka allt för hårt om jag ser dig, en annars är det ju nära till Sabbatsberg! :laugh:
 
Jag tycker det är jobbigt fram till själva sticket, sen är det hur enkelt som helst och jag är snabb på att lämna, fipplar runt med den lilla bollen man får och sen är det klart. :)

Om jag har tid och du med @Tranan hinner vi kanske en kopp kaffe innan jag måste rusa vidare? Lovar att inte sparka allt för hårt om jag ser dig, en annars är det ju nära till Sabbatsberg! :laugh:
En kopp kaffe tar jag gärna
 
Mycket bra initiativ! Det är SÅ viktigt att lämna om man kan. Jag var blodgivare tidigare men får numera inte lämna pga sjukdom. Hoppas kunna göra nytta som donator genom anmälan till donationsregistret; en annan viktig sak jag tycker man ska göra. Om man nu inte av något skäl absolut inte vill - men jag tror att många helt enkelt inte tänker på det.
 
Senast ändrad:
Jag vill men har många mediciner plus nån ”sjukdom i blod och blodbildande organ, ospecificerad” så får nog inte ge.
Försökte bli blodgivare när jag var 22 men då fick jag inte pga ögondroppar som jag tog mot allergi. :confused:
 
Jag är spruträdd o ger inte ens blod för att ge vc en chans att se om det är något fel på mig, så jag har istället varit med i donatorregistret sen låååååång tid tillbaka ,är jag död så får dom göra vad dom vill.
 
Jag har alltid utgått från att jag inte får pga medicin, men nu gick jag in och läste lite och det verkar som att jag skulle kunna ge blod trots allt. Är väldigt spruträdd och ganska svårstucken. Men kanske ska ge det den chans ändå.
Gå och prata med dem och förklara ditt problem, tycker verkligen att du ska ge det en chans!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 945
Senast: Sel
·
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 748
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp