Blodgivarutmaningen!

Som inte funkade alltså?
Nej, nu har jag mailat Parkman som ansvarar för garaget så får vi se vad som händer.

Betalningsinformation:​

Använd ditt betalkort eller ta ut en biljett vid bommen. Kunder till blodcentralen och biltvätten får en utfartsbiljett av dem. Eventuellt restbelopp betalar du vid bommen när du lämnar.

Kopierat från deras hemsida.
 
Jag skulle hemskt gärna hänga på men i min stad då jag är ett ufo som har en mycket åtråvärd blodgrupp, men FÅR inte lämna blod då jag har haft allvarliga allergiska reaktioner! 😩
Men ville mest säga: bra initiativ! :up:

0 negativ? Har själv 0 negativ. Ville ge blod som student men hade då för lågt hb. I nuläget får jag inte ge blod
 
Senast ändrad av en moderator:
Anmält mig nu, får se om jag kan ge framöver. Haft lite snuva så måste varit frisk i två veckor först.

En fråga förresten om någon vet, får man ge blod om man haft hepatit C men inte har det längre? Att man inte får ge när man har är ju självklart.
 
Verkar helt bero på var man bor och vilken blodgrupp man har. Min är det konstant brist på överallt...
Ja, jag förstår ju om de har fullt upp. Men tyckte ändå det var lite konstigt skrivet. Att de inte behöver fler blodgivare.

Jag vet inte vilken blodgrupp jag har :o
 
Liite surt att det står på hemsidan att man får 90 min gratis parkering i Odenplansgaraget när man lämnar blod, jag fick lösa ut mig för 180 kr. :cautious:
På mitt ställe jag lämnar blod får jag ett p-tillstånd som gäller på några få markerade parkeringar för blodgivare.
 
Aktuellt igen med en blodgivarutmaning, tyvärr får jag inte ge än men jag hörde på radion idag att det är blodbrist i alla län, de saknar ARh+ och 0Rh-.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 945
Senast: Sel
·
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 751
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp