Blommor, blommor, blommor

I förra veckan kördes de första sommarblommorna ut på stan. Sen har vi mer som är planterat, men inte utkört ännu. Idag åkte jag runt och vattnade dem samt fyllde upp alla vattentankar. Helt sjukt vad tid det tog! Jag ägnade 6 timmar åt att bara vattna. Hann knappt putsa blommorna ens mer än några enstaka. Men tydligen är det bara första gången det tar sån tid att vattna, då det är då vattentankarna fylls upp helt. Men tjo, mycket lyxjobb blev det.
 

Nu plockas alla penseer upp från urnorna också. De har inte riktigt gjort sitt än så det känns trist att slänga. Jag tog med ett gäng plantor hem igår, men fick inse att jag inte hade ork att plantera dem. Det är så mycket annat som är viktigare att hinna och orka. Nu har jag frågat om en granne vill ha. Men vi har mängder som är upplockade idag också. Ska nog fråga en granne till om hon vill ha.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ingen dag är den andra lik på jobbet. Det finns vissa jobb jag gillar mer än andra. Idag är jag t.ex. på bilbesiktningen med min kompis...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: MayGrace
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp