Bo på landet utan körkort:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ida_79

Trådstartare
Finns det ngr föräldrar i samma sits som jag? Vad hittar ni på om dagarna!!! Just nu pluggar jag på distans,har 2 hästar o 2 barn som är 4 o 1½ år gammla!! Dom går på dagis mellan 9-14 på vardagarn!! Vill koma i kontakt med andra i samma sits!! Gärna i kalmar län området men ni andra me förstås!! Kramar Ida
 
Sv: Bo på landet utan körkort:(

Jag är varken körkortslös, skogsboende eller förälder, men jag har hittat en hobby som jag kan lägga jättemkt tid på om ja hade den.. närmligen broderier.. :love:
har ja riktigt tråkigt möblerar jag om :)
 
Sv: Bo på landet utan körkort:(

Jo brodera är juh kul!! Brukar ta fram mina alster ibland.. Bra tips!!
 
Sv: Bo på landet utan körkort:(

Du får se till börja plugga på körkortet *Det tar sin tid* Jag har hittat ett väldigt bra teoriprogram där man typ kör bilen i virtuella miljöer...

Är ju körkortslös, läser på distans, två hästar men inga barn! Och ja jisses jag bor i Småland också fast utanför Nässjö mitte ute i skogen.
 
Sv: Bo på landet utan körkort:(

"Been there, done that..."
Körkortsutbildning kanske... :D

Körde själv första körlektionen 18/10 och hade körkortet i hand 27/12, men då hade jag haft körkortstillståndet i nästan 9 år också! :D Det är så skönt! Har bott på landet i stort sett hela livet, så nu känns det som att man verkligen kan njuta av det också!
 
Senast ändrad:
Sv: Bo på landet utan körkort:(

Jag var körkortslös när jag blev gravid. I höstas/vintras gjorde jag ett ryck och började på körskola, och körde lite (inte mkt) hemma också.
Lyckades med teorin på första försöket (21/12), och med uppkörningen (fick köra upp privat, med vägverkets bil, pga att körskolan krånglade), den 21/1.. Den 27/1 kom Hanna till världen.

Jag är SÅÅÅ glad att jag till slut såg till att fixa körkortet! :bump:
"Allt" blir så mkt lättare när man har körkort, när man har barn. (jag har turen att ha egen bil redan från början, också).
 
Sv: Bo på landet utan körkort:(

Lär dig svetsa, köp järn och så fixar du fina galler till dina fönster!
Så kändes det för mig då jag var stor om magen och nyss flyttat mängder med mil ut på landet (till skogen) utan körkort.
Jag höll på att bli galen. Kände ingen i byn och kunde inte fara iväg till mina vänner då lusten föll på.
Såg till att snabbt fixa körkortet och hade jag inte gjort det så hade jag nog suttit på hispan idag :angel: .

Mitt enda råd är: TA KÖRKORTET NU!!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Känner att det nog skulle vara skönt att skriva av sig lite... Här verkar man ju (tyvärr) inte ensam om att må dåligt heller, så någon...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: svea
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 975
Senast: cirkus
·
Äldre Jag börjar få nog på riktigt nu.. Har bott i Sthlm på Södermalm från jag va 0-20 år ungefär och därefter flyttat runt en hel del...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
17 126
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp