Fly från storstan, vart ska man bo på landet men nära Sthlm?

Jag känner mig deppigt skeptisk då jag ändå bor i en förort i en etta på 48 kvm.
Jag vet många som bor i ett litet hus litet för långt från "Stan" för sin egen smak då det var det enda som de fick tag på.
Säkert, jag hyr liksom ut sådana hus. (45 min från Sthlm C om man tar bilen till tåget.)
Vissa av mina f.d. hyresgäster hade jublat över ett sådant byte.
 
@Cocos - Uppsala är en väldigt fin stad! Visst är här mycket studenter för det är en universitetsstad, men studentaktiviteterna märks ju mest i studentområdena bortsett från sista april. Uppsala är ju också Sveriges fjärde största stad, så även om det finns en akademisk prägel på mycket och universitetet är en stor arbetsgivare så är det ett av stadens uttryck, inte helheten.
 
Lantligt, trevligt med jättebra kommunikationer.
Jag har aldrig hört om någon som vantrivts i Rimbo.
De flyttar därifrån p.g.a. avståndet.

Det jag saknar i Roslagen är att de inte finns tåg. Har bott i Rö utanför Rimbo och haft barnen på förskola i Rimbo. Jag är så himla åksjuk av mig så buss är en plåga att åka!

Det var först barnen började förskola i Rimbo jag såg skillnad på bra och bra förskola. Tyckte ju de va superbra i Örbyhus när jag bodde där. De enda problemet då var ju bara platsbristen tyckte man. Och sen flyttade vi till Åkersberga för att sen vidare till Märsta och med Uppsala nära får vi väl utbildade och underbara lärare där ifrån förutom manliga lärare har vi 4 grabbar på fritids och wow vilket jobb de gör med barnen.
 
Lägenhet i radhuslänga i tex Kungsberga är väldigt lantligt.
Billiga sommarstugor börjar från 1,6 ca och sedan uppåt.
 
Kanske ska kika på Uppsala! Jag har inte hört/läst så mycket negativt men då har jag å andra sidan inte nån koll heller ;)
Tänker mest att det borde va mycket studenter där=röjigt..



Rimbo rimmar illa i mina öron men man ska ge allt en chans. Tack för tipset!



Jag har inte heller hört nått negativt, nu känner jag iof bara en person som bor där nu. Men har bott där själv för 15 år sen och då va det snarare tvärt lm vad Jerseyko säger.
Kanske inte ska ge upp tanken på Tierp :)



Jag älskar färingsö! Känner lite folk där också men har inte ens tänkt tanken för jag vill ju helst ha en liten stuga och dom tror jag är dyra där.
Lägenhet med uteplats kan absolut va aktuellt men beror mycket på område och så.. Ska kolla lite och fråga min vän som bor där hur områdena är.
Tack för tipset!



Tror du verkligen det?
Jag känner mig deppigt skeptisk då jag ändå bor i en förort i en etta på 48 kvm.. (Har iof sovalkov, separat kök med matrum och balkong...)



Ska kollas!
Jag bytte min lilla tvåa i Farsta på 47 kvm till en fantastisk trea i en större studentstad....det var drygt 15 år sen, och bostadsmarknaden har ju bara bli it värre sen dess....du kommer LÄTT kunna byta din lägenhet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kära Buke, jag och maken tänkte kanske ta vår bebis från Luleås kalla kust och prova bo nära Stockholm. :nailbiting: Flytten kommer då...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 276
Senast: Jeffery
·
Anläggning Hoppas jag lägger min tråd på rätt ställe nu. Jag undrar lite hur livet på landet är? Då menar jag verkligen landet, dom som bor...
2
Svar
28
· Visningar
4 481
Senast: JustWatchMeMrBlack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp