H

hotrodder

Kan man göra upp om bodelning " i godo" eller måste man ta hjälp av en bodelningsförrättare?

Gäller samma för sambor som gifta att man måste anmäla bodelning till tingsrätten?

Malin
 
Man kan göra bodelning själv. Det gjorde vi och vi var gifta. Det gäller bara att två personer ska bevittna med sina namnteckningar. Hör med en advokat, det kan man ta per tel, om riktlinjer för hur det ska skrivas. Lycka till och hoppas att ni kan komma överens :banana: :banana:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var i tingsrätten under hösten där gärningsmannen dömdes, jag var målsägande. Nu fick jag hem en dom från hovrätten som inte ändrar...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Finns det möjlighet att prata med polisen om en händelse för att försäkra sig om att det rör sig om brottsliga handlingar utan att jag...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Min f.d. man och jag skilde oss i december och behöver ta tag i bodelningen. Vi är superöverens om allt, inklusive att jag ska behålla...
Svar
15
· Visningar
990
Senast: TygerTyger
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp