Börja anställning med tjänstledighet

RostKaptenen

Trådstartare
Jag har blivit erbjuden en tillsvidare anställning (:bump::bump:).
Jag har ett år kvar på min utbildning och fortsätter gärna på mitt sommarjobb/extrajobb när jag är klar. Idag erbjöd chefen mig att få en anställning redan nu, hon hade pratat med HR-ansvariga och de kunde göra det om de lägger in tjänstledighet tills jag är färdig i skolan i vår. Tydligen relativt vanligt i vissa andra yrkesgrupper inom vården.
Nu min fråga, kan detta ställa till problem? Jag frågade om löneförhandling och det skulle i så fall göras i vår för att ta hänsyn till eventuell löneutveckling etc.
Är det något annat jag bör ta hänsyn till/tänka på?
Jag jobbar gärna där, men vill ju kunna ställa vissa krav på lönen och ha lite förhandlingsläge så att säga;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 306
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag arbetar idag på en arbetsplats där jag trivs med det mesta. Dock finns det, som så ofta, vissa bitar som jag hade önskat fungerade...
Svar
18
· Visningar
6 523
Senast: sillysinta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp