Bukefalos 28 år!

Börja jobba tidigt och sömn

Sv: Börja jobba tidigt och sömn

02.30 är det tidigaste jag går upp. Försöker vara i säng till 20.00 de dagarna, tidigare går inte om jag ska hinna med någon ponny.
 
Sv: Börja jobba tidigt och sömn

När jag jobbade så, så sov jag faktiskt på frukostrasten på jobbet :) Gick och la mig senast 22.30.

Idag är det sällan det blir de tiderna, men då går jag och lägger mig tidigt istället.
 
Sv: Börja jobba tidigt och sömn

Jobbar varannan vecka så jag måste gå upp 03.40 för att hinna till jobbet. Åker jag kommunalt småslumrar jag ofta på tåget på vägen hem, så då blir det en powernapp på runt 20-30min. Annars håller jag mig vaken tills kvällen - vill komma i säng runt 21 men blir oftast runt 22 istället. Tycker det är ganska slitigt att gå upp så tidigt, är ganska glad när det äntligen blir helg;)!
 
Sv: Börja jobba tidigt och sömn

Jag börjar inte jobba så tidigt men däremot har jag hjälpt till med morgonfodring/utsläpp i stallet och kommer även göra det iår. då går jag upp kl 5.

Sover inte när jag kommer hem, en snabb tupplur har en viss tendens att bli ganska lång och sen är hela kvällen förstörd då jag blir seg och har svårt att somna senare. Går och lägger mig ca 22 :)
 
Sv: Börja jobba tidigt och sömn

När jag jobbade började jag kl 6. Jag gick upp tio-fem i sex, klädde på mig och gick de 30 metrarna till jobbet och fodrade hästarna. Jag var klar ca 6,15 och gick in och väckte barnen, åt frukost och började igen kl 7,30. Jag jobbade sedan till 12, gick in och åt, sov en timme och började jobba igen kl 15-17 eller till 18,30 och gick sedan och lade mig kl 21. Det passade mig perfekt. Jag hade en chans att vila mitt på dagen vilket var förutsättningen för att jag skulle orka jobba så mycket eftersom jag redan då hade kroniskt trötthets syndrom efter att jag gick in i väggen -96.
 
Sv: Börja jobba tidigt och sömn

Jag kliver upp 05.03, börjar 06.00, funkar alldeles ypperligt om jag kommer i säng runt 21-22!

Har jag ingenting planerat direkt efter jobbet eller om jag ska göra någonting särskilt under "sena" kvällen tar jag gärna en powernap på max en timme direkt jag kommer hem från jobbet :)

Började 05.00 två dagar i veckan på mitt förra jobb och fick då gå upp 04.12, det var fruktansvärt! :arghh: Trots att det bara är en timmes skillnad!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Japp. Ni som har någon typ av klocka som mäter sömn, hur mycket tid spenderar ni i de olika sömnstadierna varje natt? Jag lägger mig kl...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 834
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 247
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
709
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
896
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp