Nyfiken på hur ni sover...

Jag sover nästan alltid 8-9 timmar per natt, det är det jag mår bäst av. Jag har inte alltid klockan på mig, det beror på om jag kommer ihåg att ta av den eller ej, och jag lägger inte så mycket vikt vid just sömnmätningen faktiskt. De senaste två veckorna har jag haft på mig den en hel del under nätterna och enligt den datan snittar jag på ca 1-1,5h djupsömn (ca 13%), 5-6h lätt sömn (ca 60%) och 2h REM-sömn (ca 22%).
 
Jag brukar ha 26+% remsömn ungefär, drömmer alltså väldigt mycket. Rör på mig ungefär 5 ggr/timme och har ganska lite återhämtningssömn tydligen.
 
Du kanske skulle sova lite mindre?
Jag är konstant trött om jag sover mer än 7 timmar. Har jag inget larm kan jag lätt sova 9 - 10 timmar och sen känner jag mig bakfull hela dagen och pigg på kvällen 😅
Är alltid trött när jag vaknar oavsett om jag sovit 4 eller 10 timmar.
Jag har testat men det spelar tyvärr ingen roll. Bäst fungerar jag på 10 timmar men det är svårt att få ihop med livet.
 
Jag lägger mig vid ca 21 men lyckas oftast inte somna förrän framåt midnatt.

Vaknar ett par gånger varje natt för tt jag behöver gå på toa. plus att hunden väcker mig en stund efter midnatt - vid 01- 02 för han behöver ut.

Så jag antar att det där med djupsömn inte är nåt jag ägnar mig åt. :laugh:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Köpte en klocka för att i första hand kolla mitt sovande då jag är lika trött då jag vaknar som när jag sover. Är en honor-6...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 761
Senast: mily
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 331
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp