Börja med trav?

isafore

Trådstartare
Hej alla travfantaster!

Fick idag ett samtal från en amatörtränare som ville att jag ska börja ridträna hans 7-åriga ostartade sto inför start mot att vi delar på eventuella prispengar. Detta nappade jag ju direkt på, vet vem tränaren är sen tidigare och har träffat på både honom och hans trevliga hästar ett flertal gånger. Har tidigare erfarenhet av att rida storhästar samt köra ponnyer. Nu ska jag dock endast rida.

Men nu har det verkligen fastnat i hjärnan på mig. Vore så himla kul att börja med trav! Har ju hållit på lite med ponnytrav men tycker inte det var så mycket action i ponnyerna :/ Har 2 kompisar som håller på med trav, varav en av kompisarnas pappa är proffstränare. Båda två säger att storhäst travet är mycket roligare! Så nu vill jag också prova på.. Och det är inte första gången jag är inne på dom här tankarna.

Nu min fråga till er. Hur gör man för att börja och komma in i det? Jag har ju bra kontakter och möjligheter men förutom det. Tex utbildningar osv? Vart får man tag på dessa utbildningar och vad kostar dom? En lätt väg in på trav vore väl vara att gå ett travgymnasium men nu går jag en annan linje som jag trivs mycket bra på och har ingen tanke på att sluta. Hur är det med lärling och allt det där? Jag är noll koll. Läste lite på STCs sida men det verkade så himla krångligt.. Är det så krångligt? :angel:
 
Sv: Börja med trav?

Ring till sekretariatet på Eskilstuna ( för det är väl din "hemmabana" ? ) och fråga när dom drar i gång licenskurser...innan du börjar kursen är det bra om du kört häst, så fråga bara din kompis ifall du kanske kan få vara hos hennes/hans förälder som är proffs så du får lära dig grunderna innan du börjar kursen-
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 707
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 818
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 089
Senast: Meggan
·
Ridning Jag går i hästköpartankar och har funderat länge och väl på vad jag egentligen vill ha för häst. Jag hade först tänkt spara ett tag till...
2
Svar
35
· Visningar
8 165
Senast: Saqubeck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp