Bukefalos 28 år!

Börja motionera: klädsel?

draken

Trådstartare
Jag skulle vilja återuppta den träning som jag utförde innan jag skaffade barn, men det går inte!
Jag har två stora problem:
Först så kan jag inte springa alls för att min bak skumpar så, och det gör för ont. Jag tycker att det känns svårt för jag är ju inte ens överviktig, ska det vara så här? Har provat att ha cykelbyxor på mig, men det hjälper inte alls. Hur gör alla andra?
Sedan så har jag problem med inkontinens, vardagen fungerar utan problem men tar jag ett enda springsteg så töms blåsan helt. Bäckenbottenträning?
Yngsta grabben är nio, det borde väl ha rättat till sig på nio år?
Har sökt hjälp men eftersom jag just inte läcker om jag inte springer så tycker det inte att det är något problem.
Vad säger ni som varit med om liknande?
 
Sv: Börja motionera: klädsel?

Jag köpte löparbyxor som smiter åt så att säga flera märken har såna byxor. De tightar upp och håller in. A och O när det gäller löpning är bra och utprovade skor. Det ska bara vara kul och lättsamt att springa.

Ang din inkontinens har jag inget bra svar men knipövningar kan ju inte vara fel att pröva

Lycka till!!
 
Sv: Börja motionera: klädsel?

Jag har också lite av det problemet..... Drick inte en massa innan du springer, gå på toa och kläm ut sista droppen - och använd en nattbinda! Sen är det bara att springa!

Hur springer du? Spring med små, korta steg, inga långa kliv. Dels kan jag tän ka mig att det skumpar mindre då, dels ÄR det bästa löptekniken för att slippa skador etc. Hellre korta, snabba steg än långa.
 
Sv: Börja motionera: klädsel?

Kompressionstights håller allt på plats! Jag har 2XU som jag bara älskar.
 
Sv: Börja motionera: klädsel?

Jag hade problem med blåsan efter min graviditet, och tillslut gjorde jag en tvt-o operation, då jag inte ville bli begränsad!
Kunde inte heller hoppa eller springa med minsta lilla i blåsan, då läckte det.
Operationen gick smidigt för mig, och helt klart det bästa val jag gjort! Fråga gärna om du undrar någonting!

Du behöver ju inte börja springa direkt, ta raska promenader! Ev med stavar för att använda hela kroppen också. kan vara att du spänner dig när du springer pga läckaget och då blir det inte avslappnad löpning - känns obekvämt.

Om det är konditionsträning du eftersträvar så måste du ju upp i puls och tillslut räcker inte promenaderna. Då är det kanske läge att fundera på åtgärd vad gäller blåsan.
Jag provade knipa och bäckenbottenövningar ett tag men det hjälpte inget för mig, provade även medicinering som skulle strärka musklerna i slidan. Men inte heller där ngn förbättring. Så valde operation!
Gå till en bra gyn och diskutera alternativen, detta är ett mkt vanligt problem som det tyvärr inte pratas så mkt om!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för...
38 39 40
Svar
783
· Visningar
93 665
Senast: Monimaker
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
5 702
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 978
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp