Börjar bli förtvivlad..

Sv: Börjar bli förtvivlad..

Ehh.. vad har det med saken att göra? Vad har du svarat på nu?
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Ja, att du helt enkelt överdriver hur din häst mår.
Hästarna kan inte må världsbäst varje dag. Behöve rinte vara något fel för det.
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Nej det är klart att dom inte mår bra varje dag. Men om du såg henne skulle du tro att hon är psyksjuk eller nåt... :crazy: Hon mår inte bra helt enkelt, och att envisas med att hon ska gå kvar där är bara grymt. Dessutom känns det så himla onödigt med allt detta åkande fram och tillbaka när man kan ha hästen hemma... så att flytta tillbaka henne gör vi mycket för vårans skull också..
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Jag får en känsla av att hon lär sig att nya hästar är farliga om man klemar och tröstar henne. I det vilda är det ingen som klappar och kramar när det är otäckt... fast jag kan ju ha fel

du behävar väl inte gulla och trösta henne. visa henne lungt och stilla att det är en helt naturlig sak att det kommer nya hästar till flocken. klart som tusan om hon blir frustrerad om hon inte får gå tillsammans med dom andra! hon har ju ingen chans att hävda sig i flocken om hon aldrig får komma intill!

ge henne en chans att hitta sin plats i det nya gänget, det kommer nog ta ett tag, men jag lovar, det kommer funka.
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Hm du har väl en poäng där. Men som sagt, vi har bestämt oss för att ta hem henne, mycket för vår skull också... Vi VILL ha henne hemma helt enkelt.
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Hm du har väl en poäng där. Men som sagt, vi har bestämt oss för att ta hem henne, mycket för vår skull också... Vi VILL ha henne hemma helt enkelt.

men då så.:angel: inget att fundera på då! ingen sak när man har möjlighet att lösa det på det viset. ;)

hoppas hon lugnar ner sig och att du får tillbaka lite av den gamla hästen du känner, även om min erfarenhet säger att dom blir aldrig domsamma när en kompis, som hennes gamla hästpolare, blir borta. :cry:
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

*suck* hoppas och ber att hon ska bli sig själv igen. har förresten hittat en supersöt shettis som vi funderar på att ta på foder. han verkar vara precis det vi söker... håller tummarna.
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Hejsan!

Vad tråkigt med tjejen...hon som verkade så lugn och fin, när jag var och "hälsade på". Hur har det gått med benen förresten, är hon bättre?

Hoppas att allt löser sig och att ni kan ta hem henne, för det är ju där hon trivs som bäst.

//Sofie
 
Sv: Börjar bli förtvivlad..

Jag får en känsla av att hon lär sig att nya hästar är farliga om man klemar och tröstar henne. I det vilda är det ingen som klappar och kramar när det är otäckt... fast jag kan ju ha fel

Förmänskligar du inte din hästs känslor lite väl mycket nu?

Tror inte riktigt att en häst kan begripa när den "klemas med" eller när den får uppmuntransklappar för att den tex sett ngt annat skrämmande eller farligt typ en vägskrapa el dyl.

Men i vilket fall som helst skulle jag nog ta hem hästen om jag hade den möjligheten.
Kan den inte stå ensam en tid? Tills du får tag i en annan häst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 397
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 488
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp