Vi som letar hus

MissFideli

Trådstartare
Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp?

Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2 v. Det har legat ute på annons, men blev inte sålt och drogs tillbaka. En kollega känner de som ska sälja och jag kanske kan få det till ett väldigt pra pris. Eftersom annonsen är tillbakadragen, vet jag inte mycket om det och på kartan ser det ut att ligga lite för nära grannar för min smak. Men jag ska ändå ditt och titta, kan ju kännas bättre på plats. Skulle göra att jag får 1,9 mil till jobbet istället för 4,1. Nackdelen är att toalett och dusch ligger i uthuset (vatten finns i huset) men får jag det till det priset kollegan pratade om och det inte är nått knas med avloppet, så är det klart värt det!!
 
Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp?

Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2 v. Det har legat ute på annons, men blev inte sålt och drogs tillbaka. En kollega känner de som ska sälja och jag kanske kan få det till ett väldigt pra pris. Eftersom annonsen är tillbakadragen, vet jag inte mycket om det och på kartan ser det ut att ligga lite för nära grannar för min smak. Men jag ska ändå ditt och titta, kan ju kännas bättre på plats. Skulle göra att jag får 1,9 mil till jobbet istället för 4,1. Nackdelen är att toalett och dusch ligger i uthuset (vatten finns i huset) men får jag det till det priset kollegan pratade om och det inte är nått knas med avloppet, så är det klart värt det!!
Dusch i en annan byggnad hade jag nog fixat, men inte toalett.... Jag är uppe på toa flera gånger på nätterna. Det hade varit hemskt att behöva stappla UT... Men jag kanske bara är en ovanligt gnällig person.... :p
 
Dusch i en annan byggnad hade jag nog fixat, men inte toalett.... Jag är uppe på toa flera gånger på nätterna. Det hade varit hemskt att behöva stappla UT... Men jag kanske bara är en ovanligt gnällig person.... :p

Jag går inte på toa flera gånger på nätterna så just det är inget problem för mig. Tanken är ju att få in toalett i huset på sikt, men jag är tyvärr inte gjord av pengar eller direkt högavlönad så kan inte vara jättekinkig.
 
Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp?

Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2 v. Det har legat ute på annons, men blev inte sålt och drogs tillbaka. En kollega känner de som ska sälja och jag kanske kan få det till ett väldigt pra pris. Eftersom annonsen är tillbakadragen, vet jag inte mycket om det och på kartan ser det ut att ligga lite för nära grannar för min smak. Men jag ska ändå ditt och titta, kan ju kännas bättre på plats. Skulle göra att jag får 1,9 mil till jobbet istället för 4,1. Nackdelen är att toalett och dusch ligger i uthuset (vatten finns i huset) men får jag det till det priset kollegan pratade om och det inte är nått knas med avloppet, så är det klart värt det!!
Dusch och toalett i annat hus hade jag inte velat ha. När du dessutom även kommer ha 2 mil till jobbet. För mig är det ganska långt.
 
Nackdelen är att toalett och dusch ligger i uthuset (vatten finns i huset) men får jag det till det priset kollegan pratade om och det inte är nått knas med avloppet, så är det klart värt det!!
Som du ser i tråden så vill ingen ha det så.
Så det kommer att bli oerhört prisvärt.

Mitt tips är en camping-toa inne som töms i avloppet när det behövs.
Och sedan att börja med att bygga ut ett sovrum i anslutning till badrummet.
Det är billigare än att fixa badrum i huset och ger mer yta.
Och så bygger du till ett badrum till huset när ekonomin tillåter.

Resultatet blir sedan en mycket attraktiv fastighet med gäststuga som har eget badrum.
Jag tror att det kan bli en lysande affär.

Jag hade köpt en sådan här och ställt i en garderob.
https://www.jula.se/catalog/fritid/...q022fLRFxSZjLjnrM24aAjLxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
Som du ser i tråden så vill ingen ha det så.
Så det kommer att bli oerhört prisvärt.

Mitt tips är en camping-toa inne som töms i avloppet när det behövs.
Och sedan att börja med att bygga ut ett sovrum i anslutning till badrummet.
Det är billigare än att fixa badrum i huset och ger mer yta.
Och så bygger du till ett badrum till huset när ekonomin tillåter.

Resultatet blir sedan en mycket attraktiv fastighet med gäststuga som har eget badrum.
Jag tror att det kan bli en lysande affär.

Jag hade köpt en sådan här och ställt i en garderob.
https://www.jula.se/catalog/fritid/...q022fLRFxSZjLjnrM24aAjLxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Vi är TVÅ hittills som har svarat att vi inte vill ha toa i separat byggnad, så att "ingen" vill ha det så baserat på svaren här är kanske lite att ta i... :D ?
 
Som du ser i tråden så vill ingen ha det så.
Så det kommer att bli oerhört prisvärt.

Mitt tips är en camping-toa inne som töms i avloppet när det behövs.
Och sedan att börja med att bygga ut ett sovrum i anslutning till badrummet.
Det är billigare än att fixa badrum i huset och ger mer yta.
Och så bygger du till ett badrum till huset när ekonomin tillåter.

Resultatet blir sedan en mycket attraktiv fastighet med gäststuga som har eget badrum.
Jag tror att det kan bli en lysande affär.

Jag hade köpt en sådan här och ställt i en garderob.
https://www.jula.se/catalog/fritid/...q022fLRFxSZjLjnrM24aAjLxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Tack för bra tips!!
Det har legat ute på annons, helt utan intresse. Min kollega hade för sig att sista sänkningen de gjorde var till 1,1 och det skulle passa mig perfekt. Om de nu vill släppa det för det fortfarande. Men får se hur det är planerat och vad mer som behöver göras. De som har det, har bott där permanent i flera år. Så det ska bli intressant att se hur man gjort med uppvärmning och hur det är med avloppet. Annars är huset relativt stort vad jag förstått, 75 kvm.
 
Senast ändrad:
Vi är TVÅ hittills som har svarat att vi inte vill ha toa i separat byggnad, så att "ingen" vill ha det så baserat på svaren här är kanske lite att ta i... :D ?
Jag har definitivt stött på det i verkligheten också.
Att hyra ut ett litet hus som bostad utan riktig WC inne är i det närmaste omöjligt.

Jag tror att det där huset är i det närmaste omöjligt att sälja utan ett komplett badrum inne.
 
Tack för bra tips!!
Det har legat ute på annons, helt utan intresse. Min kollega hade för sig att sista sänkningen de gjorde var till 1,1 och det skulle passa mig perfekt. Om de nu vill släppa det för det fortfarande. Men får se hur det är planerat och vad mer som behöver göras. De som har det, har bott där permanent i flera år. Så det ska bli intressant att se hur man gjort med uppvärmning och hur det är med avloppet. Annars är huset trelativt stort vad jag förstått, 75 kvm.
Kolla kvaliteten på vattnet och om avloppet är bra.
Med tanke på att en tomt utan allt kostar runt miljonen nära stora städer, och mindre med för den delen, så är det ett bra köp.
Du får vatten, avlopp, ansluten el och byggnader på köpet.
Finns det även fiber för internet så är det en Hit.

Kör på om du tycker om det.
Det kommer inget bättre tillfälle i tiden än nu.
När räntorna går ner om några år kan du nog låna pengar på huset för att bygga badrum inne.
Om du klarar dig med en hink tills dess så är det bra betalt för besväret.
 
Alltså, vårt hus ligger inne i ett litet samhälle. Gammal standard men ändå fullt fungerande. Renoveringsbehov men inget akut. 115 kvm + minst lika mycket biyta. Bergvärme.
Vi gav 575 000 för det.

Helt stolligt att ett hälften så stort hus utan badrum skulle gå på över miljonen.. Mer en reflektion över bostadsmarknaden än något annat.
 
Kolla kvaliteten på vattnet och om avloppet är bra.
Med tanke på att en tomt utan allt kostar runt miljonen nära stora städer, och mindre med för den delen, så är det ett bra köp.
Du får vatten, avlopp, ansluten el och byggnader på köpet.
Finns det även fiber för internet så är det en Hit.

Kör på om du tycker om det.
Det kommer inget bättre tillfälle i tiden än nu.
När räntorna går ner om några år kan du nog låna pengar på huset för att bygga badrum inne.
Om du klarar dig med en hink tills dess så är det bra betalt för besväret.

Det sade min bekant med. Ligger norr om Norrtälje, jag hade hoppats hitta söder om alt Rimbo. Men om jag får detta för 1,1 och det är i bra skick, kommer jag nog aldrig få liknande. Möjligtvis i Rimbo-området.
 
Alltså, vårt hus ligger inne i ett litet samhälle. Gammal standard men ändå fullt fungerande. Renoveringsbehov men inget akut. 115 kvm + minst lika mycket biyta. Bergvärme.
Vi gav 575 000 för det.

Helt stolligt att ett hälften så stort hus utan badrum skulle gå på över miljonen.. Mer en reflektion över bostadsmarknaden än något annat.

Det går ju inte att jämföra priser så heller.
 
1,1 miljoner för ett hus utan badrum? Jag hade inte köpt det. Men jag är kanske skadad av att bo på ett ställe med generellt billiga hus.
Det finns ju områden där man får en hel villa med modern standard för runt 900 000:-, Vingåker t.ex, men det är ju där.
Så läget är oerhört avgörande för priset och även hur man skall tänka vid köp.

Högprisområde - läget och så läget. Jämför med tomter i området.
Lågprisområde - skick och andra speciella egenskaper typ historia eller läckra detaljer.

Det är oerhört olika.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 262
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 161
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp