Bukefalos 28 år!

Börjar känna mig "tom"

Sv: Börjar känna mig "tom"

Nja, nu räknas add in i adhd så verkar vara att det blivit ett spektrum med?
(fast du kan det nog bättre än mig:p)
 
Senast ändrad:
Sv: Börjar känna mig "tom"

Nej det är bara subtyper inom samma diagnos och har sett ut på samma sätt även tidigare :)
 
Sv: Börjar känna mig "tom"

Haha ja. Just kring den här diagnosen så florerar det ganska mycket märkliga uppfattningar och bristande kunskap vilket tillsammans med diagnoshysterin blir ganska olyckligt.. I mina ögon iallafall.
 
Sv: Börjar känna mig "tom"

Jo, jag har inte läst på innan utan gått på hur lika jag och en kompis som har add-diagnosen och de gemensamma dragen jag har med adhd-bekanta.
Har mest försökt hitta tips för att höja koncentrationen men inte hittat något vettigt direkt (mer än det blåbäret sagt).

Känner att jag inte orkar läsa på, då det verkar vara mycket tyckande mest.
 
Sv: Börjar känna mig "tom"

Finns väl ingen anledning att läsa på. Det är inte du som ska ställa diagnos, det är ju psykologens roll :)

Jag tror dock att just jämförelser är det som ofta blir tokigt. De allra flesta kan känna igen sig i ADHD-symptomen, det betyder inte att man uppfyller kriterierna.
ADHD är nämligen en av fåtal psykiatriska diagnoser som inte enbart baseras på symptom utan även på någon slags teori kring förklaring.
 
Sv: Börjar känna mig "tom"

kl
Gick till läkare och fick diagnosen nedstämd och antidepp. Tyvärr har de bara ökat mina sömnsvårigheter som jag har haft sedan tonåren (trötthet dagtid pigg nattetid) och har insett att de leder till att jag inte kan köra bil säkert och behöver sova ca 4 timmar dagtid för att orka leva. I vanliga fall har jag bara lika stort sömnbehov som min tvååriga son, nu är det större (jag sover gott när jag lägger honom, han sover inte och härjar runt:p)
Får se vad nästa steg blir, just nu vill jag mest bara sova och så hoppas jag på lika lätt utsättning som insättning!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 057
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 976
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 200
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 349
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp