Bukefalos 28 år!

Börjat äta,men går fortfarande bara ner...

Tycker också att du ska söka till VC så de kan kolla så det inte är ngt som är galet. Ett tips är att tills dess föra matdagbok, skriv upp allt du äter och ta med till VC. Förhoppningsvis har din VC en dietist som kan näringsberäkna och sen hjälpa dig med kosten och ev kosttillägg.

Hur äter du nu när du försöker gå upp i vikt?
Får du till fullvärdiga portioner och tillräckligt antal måltider? 6 måltider per dag (3 huvudmål och 3 mellanmål) kan vara att rekommendera.
 
Har du försökt att skriva ner allt du äter på en vecka och räknat ut hur många kalorier du får i dig per dag? Har du ett tungt jobb lär du få ligga på iaf 3000 för att gå upp och det är faktisk jättemycket mat om man inte väljer väldigt fet mat. Om inte, gör det! Då kan du berätta för läkaren att du äter x antal kalorier men går fortfarande ned.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 282
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 282
Senast: tuaphua
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 061
Senast: LovingLife
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 712
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp