Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Alexandra_W

Trådstartare
Lite trådbombning ;)

Börjes Fly-Stop insektstäcke för 289 kr, är det någon som har det? hur är det i passformen? Slitstarkt? Hur är 'tyget' (det ser ganska tjockt och tätt ut på bilden?)

Jag har ju egentligen 'gett upp' alla försök till 'billighetstäcken' och kör med Bucas Buzz Off enbart sedan många år, lönar sig i längden. Men det känns lite onödigt på en växande liten knatte, som jag dessutom inte vet om han kommer låta bli täcket, eller sätta sina små tänder i det och slita och dra :devil:
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

En i stallet har ett sånt,är inne på 2:a sommaren med det.Lite recvor här och där har det blivit men inget som inte gått att laga.
Passformen är väl lite si och så,halsen tycker jag är okej men inte bakdelen som jag tycker hänger långt ner.Tyget är väl..hmm ja vad ska jag säga...täcket är i alla fall inte tjockt vad jag tycker i alla fall....Ett hyfsat bra täcke för de pengarna och säkerligen toppen till en häst som ändå kommer att växa ur det.
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Jag har förra årets modell, och är helnöjd! Ett kanontäcke för det priset...

Köpte det lite på prov bara för det var så billigt, vi var nere till börjes och mitt sto behövde nytt täcke så jag tog med 2 såna (trodde de skulle ge sig rätt fort) och det blev ju endå billigare en ett av lite bättre märke.

Iaf så har det första hållt hela förra sommaren och fram till nu, m bara ett par pytte hål. Passar bra på mitt sto (fbl) men är en aning litet i storleken, hon är i vanliga fall ett gränsfall mellan 135 och 145. Köpte 145 på flugtäcket å det sitter perfekt.

Tyget är väl lite stelare än tex de HW flugtäcken jag kännt på men känns absolut inte tjockt eller varmt. Glömde en viktig sak! Inget skav trots flitigt användande på känslig dam....
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Kom ett idag i 115. Och inte fan är de små i storlekarna direkt. Det i 115 låg nästan perfekt (lite för kort i ryggen bara) på - min arabvalack, som har 125 i täcken *sucka* På Lilleman var det som ett mindre tält. Sparar det här (förlorar mer än täcket i sig kostade på att skicka tillbaka) till nästa år och så får han det då, och skickar efter ett 105 cm imorgon. Och hoppas det passar, även omd et kanske blir nån cm kort i ryggen.

Men i övrigt verkar det vara ett helt okej täcke för priset. Liiite stelt tyg men inte värsta sorten och mjuknar nog efter första tvätten. Passformen (på araben) var 'helt okej', och det känns såhär i teorin iaf som 'mycket täcke för pengarna', och som att det borde ha en chans att stå emot en liten årings fasoner iaf. Men vi får väl se, 105 kanske inte passar alls heller och då har jag förlorat MASSOR med pengar =/
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Jag har förra årets modell, är inne på 2:a sommaren nu! Verkligen ett super bra täcke för priset. Tycker inte alls att det har dålig passform eller hänger för långt bak. Har ett fullblodssto, och på henne sitter det perfekt ! :) Verkligen nöjd!
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Ska ta ett foto strax när jag tar in. Det är som sagt inga fel på passformen, bara storleken som är stoor.
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Hade förra årets modell till min förra häst (fullblod) och kan inte säga annat än att jag var nöjd! :bow:

DSC04789.jpg
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Kul att du var böjd och det fungerade! Jag skulle dock inte gilla att det satt sådär, det är 'glipan' mellan hals och luva jag inte vill ha. Vi har ju tyvärr stora problem med broms.

Men, ska ringa börjes när de öppnat och beställa ett i 105 får vi hoppas det passar bättre
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Vad är största storleken de har? Finns det nån chans att det kan gå på ett stort kallblod? Shire..
Hitade mitt Boett i TRASOR i hagen häromdagen. Hittade 5 helt separata delar i hagen har nog inte hittat alla delar än. Är så deppig, kostade ju 2700 totalt..
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

jag skickade tillbaka så fort jag kände materialet... luktade skaaaav lång väg... men så har jag fullblod som bekant...

köp ett begagnat rambo?
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Man är smart som jag och syr in mjukt tyg vid bogspetsarna = Lina fick aldrig skav av täcket :banana:
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Vi har för elaka hästar i hagen för att jag ska köpa något dyrare än börjes.
Det går sönder hur dyrt och "bra" :smirk: täcket än är (de biter hål på både Bucas, Horseware m.m)
Då lagar jag hellre täcken som kostar 199-300,- :banana:
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

köp ett begagnat rambo?

Alltså, Rambo är ju lika styva som fly stop?

Ang begagnat så jag skulle gärna köpt ett beg Bucas t ex. Men de enda begagnade flugtäcken i 115 som jag övht hittat står det Hööks på, och där går gränsen, sämre skit är svårt att hitta tyvärr.
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Alltså, Rambo är ju lika styva som fly stop?

Ang begagnat så jag skulle gärna köpt ett beg Bucas t ex. Men de enda begagnade flugtäcken i 115 som jag övht hittat står det Hööks på, och där går gränsen, sämre skit är svårt att hitta tyvärr.

eh NEJ... börjes är som sandpapper, rambo är ju tunnt å mjukt :love:
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

eh NEJ... börjes är som sandpapper, rambo är ju tunnt å mjukt :love:

Sandpapper :confused: Vad var det för konstigt täcke du fick hem?? Det jag köpte var inte som sandpapper, inte närmast hästen iaf. Utsidan var ju rätt sträv - men inte invändigt. Det var inte mer strävt än Bucas iaf. Det du har har jag inte klämt på.
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

Jag måste ju hålla med, mitt var/är inte heller som sandpapper? Utan exakt samma 'styvhet' som ett nytt Rambo. Inte lika mjukt som ett nytt Bucas dock, de är mjukare, men det var ju ingen enorm skillnad.
 
Sv: Börjes Fly-Stop insektstäcke - erfarenheter?

hmm.. jag köpte det billiga, 349, sen sänkte det till typ 289...

jaja, bra att det passar era hästar!!! billigt är bra :D

har två regntäcken från börjes, å de är bäääst... köpte ett billigt stalltäcke oxå, så visst kan man fynda där!
 

Liknande trådar

Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
1 886
Senast: mooi
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 540
Senast: Liten
·
Utrustning För några dagar sen fick jag hem saker jag beställt från Börjes (samt att jag fck lite saker även idag). Då HubbNubb (tror jag det var)...
Svar
19
· Visningar
1 382
Senast: Blondi3958
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp