Bukefalos 28 år!

Jo då, det blir ett släp. Fast inte riktigt ännu. Jag ska förhöra försäljarna lite till osv.

Oj då, då blir man i så fall "tvungen" att köpa det dyra kulkopplingslåset, om det endast är det som försäkringsbolagen tillåter. Det billigare ska väl ha en mer avskräckande effekt då?!

Vad jag förstår så har du beställt din transport nu?? Blev det ngt öppningsbart fönster och vad blev det för färg på stripesen? Man är ju nyfiken...
 
Japp, transporten är beställd! :love: PM´ar dig...

Ang låsarna så vet jag inte riktigt hur det förhåller sig, enl försäljaren var det så att det dyra var det som var det man skulle köpa..
Ska kontakta försäkringsbolaget och höra efter lite vad de har för krav osv....
 
Jag tycker verkligen att du skall satsa på släp med sadelkammare , det underlättare otroligt mkt att slippa ha alla grejor i bilen.
 
Jovisst hade jag kunnat gjort det- om plånboken hade tillåtit det :crazy: Blir det för masigt att lägga i bilen så funderar jag på att hänga på ett utvändigt skåp.
 
måste få säga att jag själv alltid haft mina saker i bilen och på något sätt känns det bra mkt bättre än att ha dem i släpet. bilen har man ju mer kontroll på på ngt sätt....
 
Ett löst skåp som man på något sätt sätter fast är inget jag kan tänka mig.... Tycker det verkar vara hög skaderisk ifall något händer, det är inte så lätt att förankra saker så de verkligen står stilla när det verkligen gäller. :smirk:
 
D där måste ju kunna hända alla tranporter. Har själv ett beg. Ume-släp och det är superbra på alla sätt :love:
 
cit_lille_2.jpg

jag vill ha! :love: ;)
 
En fråga: Kan man plocka ut all inredning (mellanvägg, bommar osv) från bojs transporter? Dörrarna bakom hästen förstår jag är lite mer avancerade att ta bort :smirk:.
 
Hej!
Har haft en Boj Bravo 220E sedan 98 (köpte ny då). Jättebra service om man behöver extra-delar (som bommar m.m.) Köp till en "foder-duk" att ha där framme istället för hönät. Det är guld värd och inte så dyrt.. Du kan även ha vatten i det! Fint när man är på tävling m.m. och inte har stallplats. Och visst kan man plocka ut hela inredningen, det fixar du "lätt" själv!
 
Jag har oxå haft Ume sen 91, två olika släp. Mkt nöjd. Aldrig varit problem med ngn av vagnarna. Har f.ö köpt det senare med sparkgummi uppsatt på väggarna så det har inte en enda skavank. Ngt jag kan rekomendera att göra, det är en billig investering i längden, oavsett märke.
 
Jag hade en boj -95 innan. En sådan med sadelkammare. Den var väldigt bra eftersom den hade mycket plats för tränsning och bra med dubbla skåp.

Sålde den och köpte ett Böckmannsläp istället och (enl. pappa) så var den mycket bättre på vägen och lättare att backa. Om jag skulle byta upp mig igen så skulle jag inte köpa en trätransport. Har även hört att glasfiber är säkrare, om inte annat väldigt mycket lättare att hålla rent.

Nu har det ju kommit många nya glasfibersläpsmärken till hyfsade priser så jag hade satsat på ett sådant. Men jag vet inte hur det är med fronturlastning ur dem, men ha Boj det?
 
Hejsan!
Jag har en Boj Classic AL 220 SE som jag köpte ny 01/02. Jag är mycket nöjd med den. :love: Har skötardörrar på båda sidorna som är delade och går att öppna bara den översta delen. Sen har jag satt in extra öppningsbara fönster i skötardörrarna. ;) Jag har även satt in extra stor lampa hos hästarna så att man ser ordentligt även när det är mörkt, har extra taklucka längre bak i vagnen för ännu bättre luftcirkulation. Har kombinationslem bak som fungerar mkt bra. :D Är som sagt mycket nöjd med min bojvagn. Hade ett bojsläp innan detta det var en boj bravo med sadelkammre som jag också var jättenöjd med. :bow: :bow:
Mitt nya bojsläp är mkt ljust och många fönster i som hästarna bara äälskar :bump:

Måste bara ge en eloge här till Boj i Klippan. Vi åkte dit när vi hade bestämt oss för en boj. Sen fick vi bestämma helt hur det nya släpet skulle vara. De hade en massa bra smarta lösningar och var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma. :bow: :banana:
 
Kanon att du är nöjd.
Själv väntar jag på leverans av min, den är klar men det var ju fler som skulle med på bilen....
Jag tror också den kommer att bli super och jag kan inte annat än att hålla med, försäljaren har verkligen varit hjälpsam med lösningar. :bow:
 
Oj vad spännade. Vad blev det för ngn modell? Ohc färg?? Har du beställt till nåt extra?? Kul och få hem den sen ju =)) :bump:
 
Nja, det var väl inget avancerat så...det blev en bravo 220 med dubbla skötardörrar, innerdörrar, gummimellanvägg och lite specialbommar och bomfästen till både stort och smått :D Den stora pållen har aldrig åka med fler fönster än det vanliga därframme, så jag vågade inte ta något extra. Ska se vad hon tycker, isf kan jag ju sätta i det sen.
Färg ja, jag hade gärna velat haft ett lackat men det är aningens för dyrt tycker jag :(, tyvärr....

Meningen var att jag skulle fått det imorgon men det verkar som om det blir till veckan, pga att de inte hann med den andra vagnen. :cry: Jaja, den som väntar på något gott...
 
Boj har ett bra andrahandsvärde mot andra transporter.
Och de transporter jag har sett har hållit sig bra, trotts att de har blivit äldre och äldre.

Själv köpte vi en transport förra året, en -01:a, boggi, extra bred och extra hög, bara anvväd ett fåtal gånger (orginaldäcken var som nya), och priset var kanon.
Den har massor av fönster, efter som vi inte har en sadlekammare så har vi ett stort fönster längst fram, uppe i taket har vi ett fönster längst fram, och sedan två fönster på varje sida!
Vi ångrar oss inte och ser fram emot många, många år med transporten.
Jag tror den heter 220 EE, eller nått. Den är nu nerviktad så vi kör lagligt med en häst, när vi har tagit e-kortet så viktar vi upp den så vi kör lagligt med två hästar!

ev ska vi senare köpa till dörrar, i stället för bommar där bak!

Köpt hos Boj i Klippan, där vi förövrigt lämnar in våra transporter för servis m.m
Känner dem väldigt bra och de är alltid lika trevliga!
 
Det är ju saker som garanti och 2:a handsvärdet som jag också tittat på... Samma med Ume, också bra andrahandsvärde men som sagt utan kombidörrar.

Vi har ju samma "grundmodell", jag köpte ingen extra bred utan jag gjorde istället större spilta. JAg har ju ingen stor häst på höjden. Det är ju "bara" på bredden och viktmässigt.. :smirk:
Så på min har jag bara 2 takfönster, men ev kan jag tänka mig att sätta in på skötardörrarna beroende på vad hästen tycker :)

Nu har jag ju en bra bit till Klippan, men de hade auktioriterade (stavning?) verkstäder runt omkring och det är ju också en fördel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 169
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 973
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 797
Senast: Grazing
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp