Får man fråga vad kalaset kostar i runda svängar?.. :o :)
Du beställde med alu golv eller? :confused:
 
Aledningen att det blev extra bred och hög berode lite på att den var bäst i skick, i princip oanvänd, bra pris och så blev det lite extra plus när den var extra hög och bred.

Desutom så är det skönt när hästarna ha lite extra plats, både på höjden och på breden, transporten bli lite luftigare.

Andrahands värdet är viktig och man vill ha en transport som håller länge, vilket jag har fått intryck av (de jag har sätt) att de har bra hållbarhet!
Darantin är jag inte så insatt i (där vet nog pappa mer än mig).
Men vi har alltid fått bra servis på Boj i Klippan (oavsätt släpmodell ;)).

Än så länge är vi helnöjda med våran transport, och hästarna trivs att åka i den. I våran gammla så hade vi bara en häst i, och de fick åka brett, för att vi tyckte det var så lite plats i en "spilta".
Nu åker de två i nya transporten och det är inga problem!
 
Glasfiber- Kalinka??

Är bara nyfiken på vad det är som du hört negativt om glasfibersläp?.
Har ett nytt Trane boggie som vi är väldigt nöjda med, men funderar lite över det här med glasfibersläpen.
Kan det vara så att dom är hållbarare i längden, så inte väggar & dyl " ruttnar". Rör ju sig om lång tid, men är intresserad av att veta. Skall kika lite på olika släp på Eurohorsemässan, där man kan " klämma & känna". Men som sagt, vad degativt med glasfiber?? :confused:
 
Re: Glasfiber- Kalinka??

Det var väl mest att det lätt blir sprickor ( kanske inte såå bra om man har en stökig häst?) samt att det är svårt att få snyggt i lacken efter man har lagat. Det var väl typ att man får lacka hela sidan får att få det snyggt. Frågan är om man klarar av att fixa det själv då elelr måste lämna bort för lackering? Då kan det snart sticka iväg i pengar....

Men det är som sagt vad jag hört, jag har inte själv haft något.

Sen så sa sambon att själva glasfiberdoften kan sitta i länge... Om det är så på transporter vet jag inte och jag vet inte om det är något hästarna har ont av?!
 
Jaha okej. Oj så spännande att få hem den. Hoppas pållen din gillar den. Kan säga att dubbla skötardörrar och kombilem bak är himlans smidigt!
Lycka till med nya släpet :D :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 162
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 915
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 769
Senast: Grazing
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp