Boken Ridhusreglerna

Bukefalos 30 år!

Morces

Trådstartare
Vad tror ni om den där boken ridhusreglerna?
Händelserna i boken ska vara hemska händelser tagna från verkligheten i Svenska Ridsporten. Ser även ett konto på T*kt*k som lagt ut vilka karaktärerna ska vara baserade på i ridsporten. Det är tunga namn… vilket gör mig lite ledsen om det nu stämmer. Han som skrivit boken har blivit fälld för förtal.

Vad tror ni? Jag har inte läst boken men blev lite intresserad.

Vad tror ni om den där boken ridhusreglerna?
Händelserna i boken ska vara hemska händelser tagna från verkligheten i Svenska Ridsporten. Ser även ett konto på T*kt*k som lagt ut vilka karaktärerna ska vara baserade på i ridsporten. Det är tunga namn… vilket gör mig lite ledsen om det nu stämmer. Han som skrivit boken har blivit fälld för förtal.

Vad tror ni? Jag har inte läst boken men blev lite intresserad.
Om du är eller har varit medlem i fb-gruppen Hästvärldens Blacklist så har du läst hur författaren där spammat de flesta trådar om hur han (anser sig) blivit illa behandlad och där får du också en hint om rättshaverism. ;)

Om du är eller har varit medlem i fb-gruppen Hästvärldens Blacklist så har du läst hur författaren där spammat de flesta trådar om hur han (anser sig) blivit illa behandlad och där får du också en hint om rättshaverism. ;)

Jag är med där men måste ha missat hans trådar. Tack, jag kikar in där! :D

Sökte efter hans trådar men hittar inget. Kanske är borttaget inför boksläppet. Mysko.

@Morces - om jag minns rätt har @Ninnurur haft det tvivelaktiga nöjet att läsa den :D.
Det har jag och maken till dravel! Nog vet jag med säkerhet att hästvärlden är riktigt smutsig ibland, men författaren har inte kommit någonstans rättsligt så därför skrev han en "bok" för det gjorde Patrik Sjöberg och då kan man inte stämmas för förtal (igen). Så nej, även om vissa saker har grund i verkligheten så är det så oerhört överdrivet och skrivet av någon som mest är butthurt över att inte få vara med och leka.

Ja helt sanslösa historier. Jag läser ridhusreglerna på instagram där han lägger ut innehåll från boken och ja herregud. Jag vet att en hel del saker där är helt tagna ur luften.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka