Bokföringskunnig se hit!

T

Ti_Ti

Nu har det hänt,det som inte skulle hända. Hur gör jag när det har handlats kontant med privata pengar?
Ska det bokföras som vanligt och bara skriva ver.nummer på kvittot? Pengarna då,kan de bara överföras till nåt av våra privata konton?
Min revisor har semester och så här har vi inte gjort tidigare.

Mvh

Ti_Ti
 
Ja. Bara du kan verifera vad du använt pengarna till och det kan du ju för du har ju kvitto.
 
Om du driver AB är det vanligt att man har ett sk. avräkningskonto där man bokför de privata pengar som använts i bolaget som en skuld till ägaren och omvänt om bolagets pengar använts till privata inköp.

När man sedan plockar tillbaka sina privata pengar från bolagets konto bokför man detta uttag mot avräkningskonto.

Bra sätt om man vill hålla koll!

Om jag nu förstod din fråga rätt...

/R
 
Tack båda två.det är ett AB så jag gör som du sagt.Kan vara bra att ha koll om det görs fler gånger.

Ti_Ti
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 879
Senast: Sel
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 780
Senast: Manji
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag har det kanske hänt en bra sak. Eller alltså det HAR hänt en bra sak TROR jag. Men jag vet inte ifall jag som vågar lita på att det...
2
Svar
24
· Visningar
1 396
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp