Bukefalos 28 år!

Bokföringsprogram för enskild firma

Masse

Trådstartare
Jaha då kommer det programmet jag fick tips om här på Buke för ett antal år sedan att försvinna vid årsskiftet. Därför vill jag ha lite tips, råd och erfarenheter av enkla bokföringsprogram med möjlighet till enklare fakturering.
 
Jag trivs bra med Visma eEkonomi. Enkelt och väldigt lätthanterligt för det mesta. Går väldigt snabbt att fakturera om de aktuella artiklarna och kunden är inlagda i programmet. För mig som anlitar en redovisningskonsult nån gång ibland är det smidigt att hen kan logga in från sin dator vid behov. Ett minus är att appen är rätt värdelös - den kan enbart användas för att lägga in nya kunder (och inte med lika detaljerade uppgifter som när det görs via dator) och fakturera (kräver att artiklarna är inlagda), om en bryr sig om sånt. (Enskild firma, inga anställda, använder det till bokföring + fakturering + att sammanställa momsredovisning. Jag har använt programmet i ca 1,5år och har ingen formell utbildning i bokföring/redovisning.)
 
Jaha då kommer det programmet jag fick tips om här på Buke för ett antal år sedan att försvinna vid årsskiftet. Därför vill jag ha lite tips, råd och erfarenheter av enkla bokföringsprogram med möjlighet till enklare fakturering.
Jag jobbar i fortnox för en mindre förening samt i visma e ekonomi för en enskild firma.
Jag tycker fortnox är smidigare och bättre men båda funkar bra. Enskilda firman (ej utbildad inom ekonomi) hade möjlighet att titta på både fortnox och visma e ekonomi innan hen bestämde sig och tyckte visma var mer lättförståeligt :)
 
Jag hade Visma från början och det var enkelt men så fick jag erbjudande från min bank om att använda deras system. Det var anledningen till att jag bytte. Vid bytet upptäckte jag hur svårt det var att byta ut det. Ja priset höjdes också en hel del på Visma. Därför är jag inte så pigg på att använda dom igen.
Men jag ska kolla upp Fortnox också.
 
Jag arbetar dagligen i Visma, Fortnox och BL administration, föredrar BL alla dagar i veckan. Enkelt och smidigt att jobba i.
 
Jag sköter bokföringen för en förening i Fortnox. Det har fungerat mycket bra för mig som nybörjare. Toppen att allt ligger online. Goda möjligheter att jobba helt digitalt. Superbra support. Gör dock ingen fakturering i det men det finns funktion för det också.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 981
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 142
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 162
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 042
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp