Bollerup - vad hände?

G

Geezer

Jag körde förbi Bollerup och såg resterna av den gamla fälttävlansbanan. Varför lade man ned den banan, är det någon som vet?

Jag har för mig att det var rätt trevlig och ganska så svår. :)
 
Bollerup var en av sveriges bästa banor på sin tid de hade svår klass där me bla sm.

Tror att det blev helt enkelt att den dog ut pga arrangörs problem, är ju inte helt säker dock.

Men det är ju tråkigt att den inte finns längre.
 
Het sant, man orkade helt enkelt inte köra fältävlan där varje år, det var svårt med att få folk att ställa upp osv vilket är så synd med tanke på vilken fin bana det var både för tävlande och publiken.

Kanske att någon kommer på att ta tag i den så småningom, man kan ju alltid hoppas. :D :D :D
 
Den måste nog byggas om från grunden i sådant fall för nu såg hindren inte ut att vara i skick.

Jag debuterade i svår fälttävlan där förövrigt. Vi tog oss runt felfritt till och med. Allra mest minns jag ett hinder som låg långt bort i banan. Det påminde mycket om Vicarge Vee på Badminton. Man kunde antingen hoppa över ett stooort dike och sedan över ett räcke eller så kunden man ta spetsen dike/räcke. *nostalgisk*
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Mat Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 848
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
909
Senast: BernT
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
908
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp