Bomlös sadel!

Sv: Bomlös sadel!

Testade att tvätta den med en mild tvål i går (har bara sköljt av den förut) och du hade alldeles rätt -den blev klibbig igen! Tack!!

Minns att min bomfria också kanade omkring jämt när jag hade häst. Det jag gjorde var att lägga på sadeln där den "stannar" på hästryggen (gör den inte det så får man försöka tänka sig vart den helst borde ligga), sedan spände jag gjorden hyfsat hårt. Sedan, när hästen blev varm, spände jag gjorden och var supernoga med att spänna lika hårt på båda sidor (t ex åttonde hålet), det gjorde enorm skillnad!! Sedan hoppade jag upp från pall och sadeln satt som en smäck :)

Du borde satsa på en star trekk. De är bomlösa och finns i olika varianter. Dock är det lite dyrare men verkligen värd sina pengar. Man slipper ha tryckpadd då de har paneler under sadeln!

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 294
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 099
Senast: Calmiche
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 328
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hellu alla hästmänniskor som har ett hum o bomlösa sadlar! :D Jag har en hannoveranare med ganska hög och lång manke. Han behöver...
Svar
8
· Visningar
1 779
Senast: RebelQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka