Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Chili skrev:Kan en bomlös sadel passa till flera hästar med helt olika kroppsbyggnad? Eller finns också bomlösa i olika vidder?
Just den sadeln jag har i tankarna är Knights från Källquists och hästarna är en nordsvensk och en arab![]()
Många bomlösa är inte helt bomlösa. De har bom fram eller fram och bak men inget på mitten där man sitter.emci skrev:Men om vissa sk bomlösa sadlar har koppjärn, är de verkligen bomlösa då?
skuggi skrev:*lånar knapp*
Knights och liknande har en bomliknande konstruktion som i vissa fall kan ge skador på hästen om de har fel vinkel jämfört med hästen. Detta enligt veterinär som är erkänt duktig och insatt när det gäller sadlar.
Ska man ha samma sadel till två väldigt olika hästar skulle jag rekommendera att man tar en som helt saknar bom som tex Diddin. Det finns ju även billigare varianter för den som tycker att Diddin är dyr...
Chili skrev:Kan en bomlös sadel passa till flera hästar med helt olika kroppsbyggnad? Eller finns också bomlösa i olika vidder?
Just den sadeln jag har i tankarna är Knights från Källquists och hästarna är en nordsvensk och en arab![]()