Bomullssatin, halt?

Alltså jag förstår inte det här med satin i lakan. Det går ju inte att mangla dem så att de blir stela och går att ställa i ett hörn. Blir ju inte alls samma känsla när man bäddar med dem som ett redigt hårt manglat tuskaftlakan :love: (och ja jag vet att folk inte manglar och det är även det en gåta för mig, så värt den vardagslyxen med de minutrarna :D)
Jag tror det handlar mer om trådtalet (sv?) än väven i sig. Manglar mina satinlakan och de blir stela och härliga!
Fast då kan dom ju bli noppiga, o ve och fasa :nailbiting:
Jag klarar inte att sova i noppor. Mvh/Prinsessan på ärtan... :p
Mina har inte blivit noppiga. Hoppas de aldrig blir det, för jag är också känslig:nailbiting:
 
Jag begriper mig inte på er.
Mjuka lakan är ju bäst?? Att krypa ihop under ett mjukt lakan som man kan kura runt sig ordentligt precis som man vill, under en arm eller runt en fot eller under hakan :love:

Mvh just nu i sängen med täcket uppdraget till ansiktet precis lagom
 
Jag begriper mig inte på er.
Mjuka lakan är ju bäst?? Att krypa ihop under ett mjukt lakan som man kan kura runt sig ordentligt precis som man vill, under en arm eller runt en fot eller under hakan :love:

Mvh just nu i sängen med täcket uppdraget till ansiktet precis lagom

Precis! Mjukt.

Hårda lakan får man brännsår av ju.

- Elo som spenderade 1 vecka med att funder över varför knän och armbågar såg ut som om hon glidtacklats på gympahallens golv.
 
Skitbra! Jag har kedjetäcke, det är det jag bävar mest för :laugh: Stort plus på att de här har knappar iaf!
Påslakan med knappar i nederkanten är bra! Jag använder bara påslakan i satin så jag har ju inget att jämföra med, men jag stör mig ofta på att täcket (har tyngdtäcke) rinner iväg, men med ”stängda” påslakan upplever jag inte det problemet.
 
Alltså man vill ju se bild! :)
Givetvis! :D
Hatar mjuka lakan! De ska vara hårda, som så mycket annat här i livet!

Visa gärna bild och för Guds skull, glöm inte uppdatera huruvida du hamnade på golvet första natten eller om allt gick bra!
Haha hamnar jag på golvet så är det fan illa, då är det värre än bäddsetet i polyester! Jag är mer bekymrad över att frysa ihjäl om täcket rymmer igen :laugh:
Påslakan med knappar i nederkanten är bra! Jag använder bara påslakan i satin så jag har ju inget att jämföra med, men jag stör mig ofta på att täcket (har tyngdtäcke) rinner iväg, men med ”stängda” påslakan upplever jag inte det problemet.
Knappar är guld! Mitt kedjetäcke kan rymma ändå men det kommer ju inte så långt utan är lätt att rätta till :)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210222-213115_Chrome.jpg
    Screenshot_20210222-213115_Chrome.jpg
    139,2 KB · Visningar: 121
Givetvis! :D

Haha hamnar jag på golvet så är det fan illa, då är det värre än bäddsetet i polyester! Jag är mer bekymrad över att frysa ihjäl om täcket rymmer igen :laugh:

Knappar är guld! Mitt kedjetäcke kan rymma ändå men det kommer ju inte så långt utan är lätt att rätta till :)
Haha bra! Och Fint! :)
 
Har alltid tyckt om bomullsatin, mjukt och skönt som hotellakan. Däremot "bara" satin är inte skönt.

Senaste året har jag däremot börjat föredra hårda, släta lakan, trodde aldrig den dagen skulle komma. Har dock inte börjat använda mangeln ännu.
 
Jag är lag sträva lakan! Manglade är en jäkla dröm :love: täcke och kuddar ska vara fluffiga, sängkläderna lite sådär gött raspiga :D
Nej för fa.... inga fluffiga kuddar!
Jag vet att det snackas vitt och brett lite varstans om hur myyyysigt det är att sova på hotell osv, men hur fasen står folk ut med de på tok för mjuka kuddarna där? Man lägger huvudet på kudden och den fluffar upp sig runt öronen? Jag blir MORDISK!! En kudde är för lite, känns som om man inte har någon. Två kuddar är för mycket. Min lösning på kuddproblemet är inte att släpa med mig min egen urgamla något slitna kudde 50 mil vareviga gång, utan att ta med en sömntablett för aktuell hotellnatt. Platsbesparande! Annars kommer jag inte få någon sömn, blodtrycket kommer vara skyhögt, jag vrålilsken för att kudden är för fluffig och lakanen är för VARMA, inte för tjocka utan tyget är för varmt. Tar jag ut foten/fötterna så fryser jag, är de under täcket så koker jag mig själv. En mardrömsnatt, inget man vill ha när man är 50 mil hemifrån, och har en epilepsi som är känslig för trötthet och stress.

Det ska vara hårt och kallt!
 
Givetvis! :D

Haha hamnar jag på golvet så är det fan illa, då är det värre än bäddsetet i polyester! Jag är mer bekymrad över att frysa ihjäl om täcket rymmer igen :laugh:

Knappar är guld! Mitt kedjetäcke kan rymma ändå men det kommer ju inte så långt utan är lätt att rätta till :)
Fint!

Det här med sängkläder är en hel vetenskap! Hittar man något man trivs med så Gud nåde den som använder det.... barnen mina tycker sängkläder som sängkläder och jaghar mina som INGEN annan får peta på. Har en med knappar och två med dragkedja, skitbra uppfinning! De som inte haft hål för täckesöronen har jag... eh.. gjort hål.... varför göra det svårt för sig liksom.
 
Nej för fa.... inga fluffiga kuddar!
Jag vet att det snackas vitt och brett lite varstans om hur myyyysigt det är att sova på hotell osv, men hur fasen står folk ut med de på tok för mjuka kuddarna där? Man lägger huvudet på kudden och den fluffar upp sig runt öronen? Jag blir MORDISK!! En kudde är för lite, känns som om man inte har någon. Två kuddar är för mycket. Min lösning på kuddproblemet är inte att släpa med mig min egen urgamla något slitna kudde 50 mil vareviga gång, utan att ta med en sömntablett för aktuell hotellnatt. Platsbesparande! Annars kommer jag inte få någon sömn, blodtrycket kommer vara skyhögt, jag vrålilsken för att kudden är för fluffig och lakanen är för VARMA, inte för tjocka utan tyget är för varmt. Tar jag ut foten/fötterna så fryser jag, är de under täcket så koker jag mig själv. En mardrömsnatt, inget man vill ha när man är 50 mil hemifrån, och har en epilepsi som är känslig för trötthet och stress.

Det ska vara hårt och kallt!
Kudde är viktigt....säger hon som släpade med sig kudden till Iran
 
Kudde är viktigt....säger hon som släpade med sig kudden till Iran
Jag säger inte hur gamla mina kuddar är, men jag vågar inte byta ut dem för jag är rädd att jag inte kan hitta lika bra. Jag har två hemma, dunkuddar, det trillar ut dun titt som tätt så de har med åren blivit slitna, men om det bara finns kuddar i stil med hotellkuddarna så behåller jag mina tills jag dör!
 
Givetvis! :D

Haha hamnar jag på golvet så är det fan illa, då är det värre än bäddsetet i polyester! Jag är mer bekymrad över att frysa ihjäl om täcket rymmer igen :laugh:

Knappar är guld! Mitt kedjetäcke kan rymma ändå men det kommer ju inte så långt utan är lätt att rätta till :)
Varifrån är de?
Helt underbara ju :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 774
Senast: Vallmo
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 375
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·
Hästhantering Ja, troligtvis har det här diskuterats förr men tänkte ta upp det ändå eftersom jag velar. Nu har de flesta hästar fått en vinterpäls...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp