Bonus föräldrar

Humelibumlan

Trådstartare
är ett känsligt ämne för många har jag förstått och skulle vilja diskutera lite hur ni upplever det.:)

Jag o pappan till min son, båda lever i nya familjer och har gemensam vårdnad om sonen.
Nyligen kom han hem och berättade att Pappas tjej var hans bonus mamma och för mig kändes det jättebra.
Han kallar henne inte Mamma, utan vid namn, men frågar någon vem hon är, så är hon hans bonus mamma och min sambo hans bonus pappa.

För mig känns det jättebra att min son erbjuds en större familj och flera vuxna som tycker om honom och har hans bästa för ögonen.

Hur känner ni?
 
Sv: Bonus föräldrar

Jag känner som du !

Mina flickor har ju haft en massa bra vuxna runtomkring sig.
jag, pappan, min sambo, hans sambo - och några av pappans flickvänner under tiden.
Dessutom då min sambos föräldrar och deras pappas sambos föräldrar ! Extra allt liksom.
Vi har varit alltifrån bara en förälder på utvecklingssamtal och sånt till alla 4.
Ju flera desto bättre tycker jag med.
Men jag vet att det finns de som känner sig hotade i sin föräldraroll och har väldigt svårt med att släppa in bonusföräldrar i barnens liv.
 
Sv: Bonus föräldrar

Så länge alla "föräldrar" kommer överens med varandra och har en bra öppen kommunikation så ser jag egentligen bara fördelar.
 
Sv: Bonus föräldrar

För mej har det aldrig varit känsligt men jag har också valt att bara se fördelarna. Mina barn har extra vuxna som de kan vända sig till och jag kan inte se något negativt i det.
Dock säger inte mina barn bonusmamma/pappa utan mammas sambo respektive pappas fru om de ska förklara för andra vilka de är.
Mina barn har dessutom bonusfarmor och bonusfarfar ;) men de kallar dem för farfars sambo respektive farmors särbo.

Jag kallar min sambos barn för mina bonusbarn men har varit noga med att jag inte är deras mamma utan en extra vuxen. (Sambons son frågade när vi förlovade oss om jag var hans mamma nu. Jag svarade nej men en extra vuxen precis som innan.)
Eftersom deras mamma har varit/är väldigt osäker överhuvudtaget så jag vill inte att de ska kalla mej för bonusmamma då det hade gjort ont i henne i onödan. Jag har ju aldrig varit ute efter att ta över hennes barn, bara hennes ex ;)
 
Sv: Bonus föräldrar

Håller med dig.
Har själv en bonuspappa och min sambo är även det till Isak.
Det är ju jättebra att ens barn har många som bryr sig om dem.
Ser bara fördelar med det
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 301
Senast: Tassa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 631
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp