Boots och bråddar

S

Speedster

Har satt på hästen ordentliga vinterskor med 6 brådd i varje sko. Är nu rädd att hon ska trampa sig i såväl hage som vid ridning.

Men vilka boots är bäst?
* Gummi med kardborreknäppning
* "klapperboots" (boots med lösa delar och spänne)
* Boots i tyg med kardborreknäppning

Har boots i tyg men känns som om "klapperboots" ska sitta bättre och fastnar mindre skit i dom. Har ni några egna erfarenheter?? :bow:
 
Neopren skyddar allra bäst!
Dock så kan det bli lite jobbigt att få dom sitta kvar ordentligt när det är mycket snö ute... (fastnar snö på bootsen och karborrarna)

Jag använder Gummiboots med kardborreknäppning, och tycker det funkar kanon.

Har ingen erfarenhet av klapperboots...
 
Jag använder gummiboots med kardborre.Både i hagen och när jag rider. Har inte provat nåt annat men tycker att de är bra.
 
Jag har bara provat gummiboots och neoprene.
Men jag tycker gummiboots med kardborre är bäst.
Lättast att hålla rena, sätta på och sitter bra.
 
jag har Eskadron tycker dom e dom bästa..ja vet inte riktigt va de e för material.. de e typ rätt hård utsida men de e inte neopren eller gummi.. men dom skyddar jättebra =)
 
Neoprene eller eskadron med läder. där släpper dock kardborren efter nån vecka... :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp