Sv: Boots

Mirraya skrev:
Ni som använder boots därute. Vad har ni för modell? Sitter de bra? Rider ni med dem mycket eller bara ibland?

Jag har just nu EasyBoot Epics.
Jag använder dem i pricnip var dag och har gjort allt från att träna den Akademiska Ridkonsten (lugnt tempo) till att sätta fullt ös, till att hoppa och klättra.
Har aldrig sett något skav och de sitter bra förutom i högt gräs i galopp då får man ha en sprint.

tycker att mina nyinköpta boa känns som moonboots för hästen
det blir tungt
hon har gått in dom lite bättre nu inte nån skav
bara lite ruggat hår längs kronranden
skulle uppskatta lättare grejor
så jag skall nog beställa easyboots med

jag rider med boots när jag hoppar och (oftast) när jag rider ut när hästen är broddad. använder Eskadron eller Globus (bara hemma)..

det är ju inte sånna boots dom pratar om utan barfotaboots ;)

dissy1 skrev:
Okej vad bra då vet jag:bump:. Funderar just vilken modell jag ska välja. Jag vill ha en modell som går att brodda men jag har inte riktigt fått grepp om den nya modellen: Bare går att brodda?

Baremodellen låter ju riktigt vettig när jag läser här ;)

Bare går att brodda ja! Enda felet med dem är att.... alla vill ha dem så de är slut!:mad: :D
Väntar på mitt andra par....!!!

Mirraya skrev:
Bare går att brodda ja! Enda felet med dem är att.... alla vill ha dem så de är slut!:mad: :D
Väntar på mitt andra par....!!!

Det låter ju underbart, då slår jag nog till på dom. Har rätt nyligt mätt hovarna på pållen så då är det bara att lägga in en beställning och invänta Bare med spänning! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag funderar på att köpa ett par "barfota" boots till min 3-åring. Han funkar bra barfota, utom en till två gånger i veckan då jag rider...
Svar
0
· Visningar
643
  • Låst
Hästvård jag undrar vilka olika sorter av boots/tofflor det finns till barfotahästar och hur de fungerar. om man kan tappa dem/om de kan snurra... 33 34 35
Svar
685
· Visningar
53 912
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka