Jo, du ylar högt. Genom att sådär passivt aggressivt skriva inlägg till ingen alls eller alla om att man bara får ha åsikter om man har "rätt" åsikter här inne.
Du vill att gränsen för abort ska sänkas till en godtycklig gräns som du bara råkar tycka är den rätta. Du skriver att det är för att ett 12-veckors foster är så pass utvecklat att det inte ska få aborteras. Varför du drar gränsen exakt där är ju omöjligt för mig att veta. Jag gissade att det är för att du tycker att fostret vid 12 veckor är mer likt en bebis än ett foster? Varför skulle du annars vilja dra gränsen där?
Nej jag skriver sakligt. Om jag skulle svara varje inlägg så skulle jag inte få annat gjort idag.
Det är alltid åsikter om att någon skriver om "rätt åsikter" men en majoritet av något återspeglar ett sammanhang (tex så är det mycket vänsterfolk här inne). Man måste inte vara vänster för att tycka annorlunda än vad jag gör såklart, det har jag inte heller skrivit.
Jag anser att 12 veckor är en bra gräns så fostret börjar få ett mer utvecklat nervsystem då.
Sen anser jag själv att liv börjar vid befruktningen men jag är ändå inte emot ett fullkomligt förbud, absolut inte.