Border collie

Meibla

Trådstartare
Nu har mina föräldrar tagit hand om en border collie som ägarna inte klarade av. denna gång är det en tik, 2 år gammal som inte har fått den aktivering hon behöver. Även hon är såld som "ren" sällskapshund. Jag förstår mej inte på uppfödare som säljer en 8 v valp av en sån krävande ras till en familj som bor mitt i stan och som inte har tänkt arbeta med hunden. Uppfödaren borde väl veta lite bättre?? :confused: . Dom har inte gjort nånting med hunden. hon har inte ens fått vara lös. Blir så arg! :mad:
 
Uppfödaren kanske inte har följt upp hunden ordentligt? :confused:
Dom kanske bodde på landet tidigare?

Stackars liten hund...hoppas hon får det bra nu iallafall! Lycka till!! :)
 
hunden kommer från en någorlunda känd kennel som borde följa upp hur valparna har det. det är inte första gången vi får en hund som är såld från den kenneln.
Dom förra ägarna har alltid bott i stan, sa dom till oss iaf, så jag antar att det e så. :(
Nu kommer den här lilla stackaren stanna hos oss iaf. slipper bo i stan å så får hon arbeta. Hon kan väl :confused: knappast få det sämre???
 
Nä jag tror hon får det mkt bra hoss er! :) Sålänge hon får göra det hon vill...arbeta alltså!

Lycka till med voffsan och kolla upp kenneln kanske skulle vara en grej? ring och säg att ni fått en till hund som ursprungligen är därifrån? :confused: Det KAN ju får dom att börja fundera?
 
vi har kontaktat uppfödaren, men hon sa inte så mkt. *suck* nu får tjejen iaf arbeta med mina andra 5 vovvar, så jag hoppas att allt ska gå bra. Hon har anpassat sig väldigt fort iaf, ska ut å låta henne vänja sej vid våra får nu, vågar inte släppa henne med kossorna än. man vet ju aldrig...men förhoppningsvis går allt bra. :)
 
Lycka till med henne nu hon får det nog toppen med så många kompisar!! :)
 
tack...dessto mer jobb för mej bara. Inte nog med att jag redan har 5 st tidskrävande hundar, nu har jag fått en till som kräver mer tid. men det ska nog gå.
*ler*
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 756
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 506
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp