Bordsvatten?

Om jag är törstig är kranvatten det enda som hjälper. Är jag någonstans där jag inte kan dricka kranvatten köper jag en sån liten flaska.
Även om det är oerhört sällan så kan det hända ibland.

Kolsyrat vatten gillar jag inte och släcker inte törsten heller.

Men jag känner ingen som köper sånt i övrigt, isf är det kolsyrat vatten.

Personligen köper jag inte kolsyrat vatten ever, ska vi ha en tillställning och man vill ha vatten så serveras det i karaffer och är då hederligt vatten från vår kran.
Grävd brunn med tokigt bra värden och gott! :d
 
Jag kan köpa kolsyrat vatten ibland eftersom vårt kranvatten är rätt äckligt och i perioder smakar såpass illa att det inte räcker med att sodastreama och hälla i smak utan det smakar ändå klor.
 
Nej. Aldrig i havet. Har jättegott vatten i kranen och en sodastreamer på köksbänken :up:
 
Jupp, vi köper det, stilla, om femåringen är törstig när vi är ute och inte har vatten med oss. Och jag köper hem bubbligt vatten om jag är jättesugen på bubblor och skulle dricka läsk annars. En gång i månaden kanske. Tänker inte dra ned på användningen och inte ha mer dåligt samvete än om jag hade köpt läsk och tetrajuice istället till oss :)
 
Innan jag fick kommunalt vatten på landet, köpte jag dricksvatten. Med eller utan bubblor.

Av tråden framstår det ju som att många som har egen brunn har rätt äckligt vatten. Jag tycker numera att det är som en dröm att dricka kranvatten på landet, när det smakar vatten snarare än dy och järn.
 
Nej, jag älskar kranvatten! Hade vattnet i kranen varit äckligt vore läget ett annat. Smaksatta vatten smakar ofta konstgjort och apa, dessutom, men en sodastreamer hade jag gärna haft.
 
Det händer. Om jag är iväg och blir törstig och inte har med mig vatten.

Hemma har vi gott, kommunalt, vatten. Och en sodastreamer om jag vill ha bubblor.
 
När jag bodde i Uppsala (väldigt hårt vatten) tyckte jag det smakade päckel att dricka. Jag skaffade en sådan där Britax-kanna med filter och vattnet blev mycket godare att dricka.
 
Har köpt vid två tillfällen: När kommunen gick ut med larm om Cryptosporidium i vårat kranvatten så åkte jag till Ica och köpte ungefär allt drickbart till hela familjen, och så i somras till hundarna när vi var ute länge och jag sprungit ifrån vattenflaskan hemma.
 
Nej har en sodastreamer och gillar vatten ur kranen.
Saknar mammas och pappas vatten ur egen brunn dock, den var djupborrad och så himla gott. Till och med kaffet smakade bättre där
 
Köper aldrig hem vatten; vi har väldigt gott kranvatten.

Det händer att jag köper t ex Ramlösa när jag ska resa någonstans. Utomlands köper jag i regel flaskvatten - där jag brukar vara är vattnet starkt klorerat.
 
Hahaha, och där gick jag just och köpte massor med flaskvatten. Dom har tydligen precis grävt av en vattenledning utanför så nu har jag inget kranvatten på obestämd tid....
 
Om jag är ute på språng kan jag köpa vatten om jag är törstig, men köpa hem ska mycket till. Ska jag till torpet när jag vet att det är risk för att vattnet fryser eller av annan anledning inte vill dricka det, så tar jag med mig en dunk ifrån stan, eller fyller på dunken på någon mack eller granne.
 

Liknande trådar

Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 530
Senast: Lillgrådis
·
Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
589
Senast: MiaMia
·
Tjatter Ja vart finns det någonstans? Alltså där man får plocka jordgubbarna själv och sen köpa med sig dem hem.
Svar
18
· Visningar
619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp