Bordsvatten?

Näpp. Vi har gott kranvatten. Jag är tidvis flitig användare av sodastreamer ( gör vanligt bubbelvatten)!
 
Jag har bara köpt en enda flaska vanligt stilla vatten i mitt liv, det var när jag var I London och skulle på konsert och ville ha något att dricka under de timmar jag väntade. Annars, aldrig.
Kolsyrat vatten kan det hända att jag köper då jag tycker om att ha med smaksatt sådant på t.ex. tävlingar, men tycker det blir en äcklig bismak när jag gör själv i sodastreamer.
 
Köper inte ens för att ha med till stugan, där brunnen har sinat. Fyller dunk istället..
Kolsyrat vatten tycker jag däremot är gott. Ibland vill man ju dricka något som är lite festligare och som inte är typ vin eller supersött och sliskigt.
 
Men nu börjar det bli dags att köpa hem bordsvatten, när vetenskapen äntligen har uppfunnit det vi alla väntat på; diet-vatten.

Lanseras strax i en butik nära dig!

Diet_Water.jpg
 
Jag har köpt vatten några enstaka gånger när jag varit ute med hund och inte haft nog med vatten med mig. (Är förmodligen bortskämd genom att ha vuxit upp omgiven av bäckar, åar, tjärnar och kallkällor...)

Däremot har jag faktiskt köpt en Brita-kanna för några veckor sedan, efter rätt mycket velande. Jag är inte helt bekväm med det, men faktum är att jag dricker mycket mer vatten sen den kom in i huset! Det kommunala vattnet här smakar äckel-päckel, försöker jag dricka ett helt glas känns det som att halsen drar åt sig för att vägra släppa ner mer efter ett par klunkar. Men ur den där jäkla plastkannan smakar det jättegott, och jag dricker ett par liter om dagen nu mer...

Säkert någon form av placebo. :D
 
Jag har köpt vatten några enstaka gånger när jag varit ute med hund och inte haft nog med vatten med mig. (Är förmodligen bortskämd genom att ha vuxit upp omgiven av bäckar, åar, tjärnar och kallkällor...)

Däremot har jag faktiskt köpt en Brita-kanna för några veckor sedan, efter rätt mycket velande. Jag är inte helt bekväm med det, men faktum är att jag dricker mycket mer vatten sen den kom in i huset! Det kommunala vattnet här smakar äckel-päckel, försöker jag dricka ett helt glas känns det som att halsen drar åt sig för att vägra släppa ner mer efter ett par klunkar. Men ur den där jäkla plastkannan smakar det jättegott, och jag dricker ett par liter om dagen nu mer...

Säkert någon form av placebo. :D

Jag tror inte det är placebo, det var samma sak för mig när jag skaffade en sådan när jag bodde i Uppsala.

Här behövs det inte, vattnet är jättegott :up:
 

Liknande trådar

Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
424
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 521
Senast: Lillgrådis
·
Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
588
Senast: MiaMia
·
Tjatter Ja vart finns det någonstans? Alltså där man får plocka jordgubbarna själv och sen köpa med sig dem hem.
Svar
18
· Visningar
615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp